۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۵۴۰۳۶۸
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری مطرح کرد؛

فتنه بنی عباس در دوران امام عسکری و ایجاد شبهه در بین شیعیان

استاد حوزه علمیه با اشاره به فتنه بنی عباس در دوران امام حسن عسکری و ایجاد شبهه در بین شیعیان گفت: بسیاری از مردم در این دوران در اصل امامت حضرت شک کردند.
صالحی خوانساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری پیش از ظهر امروز در مراسم روز شهادت امام حسن عسکری(ع) که در بیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد، با اشاره به این که خیلی از معارف برای بسیاری از افراد ناشناخته است یا درست شناخته نشده است، اظهار داشت: برخی موارد مورد شبهه واقع شده است از جمله آن روایاتی است که در مورد امامت وارد شده است.

وی افزود: ابن ابی یعفور نقل می کند که خدمت امام صادق(ع) رسیدم و گفتم من در شگفتی و تعجب هستم از قومی که از همین مسلمان ها با شما نیستند و برخی افراد دیگر را امام خود می دانند ولی اهل امانت و راستگویی و وفا هستند و اقوامی که با شما هستند و ولایت شما را قبول دارند ولی این ویژگی ها در آن ها نیست.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که امام صادق(ع) جواب شنیدنی در پاسخ به این سؤال دادند، ابراز داشت: حضرت فرمود: «آن کسی که دنبال امام جور است دین ندارد و آن کسی را که دنبال امام حق من الله است سرزنش نکنید مگر کتاب خدا را قرائت نکردی که می فرماید خداوند کسی که ایمان آورده است از تاریکی ها به سمت نور هدایت می کند».

وی تأکید کرد: می توان برداشت کرد که کسی که دنبال امام و رهبر حق می رود هرچند گناهانی هم داشته باشد خداوند ولی او است و عاقبت به نور خداوند هدایت می شوند؛ از امامان دیگر از جمله امام حسن عسکری(ع) نیز روایاتی داریم که تأکید می کند کسانی که به دنبال حق نباشند قطعا مورد عذاب الهی واقع می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با بیان این که تبعیت از ولات حق آن قدر مهم است که جامعه و فرد را هدایت می کند، افزود: اگر فردی دنبال نا حق باشد خاصیتا جامعه به سوی فساد و انحراف و تخریب پیش می رود و هرقدر هم نیکوکار باشند عاقبت به کفر کشیده می شوند و فلسفه قیام امام حسین(ع) نیز همین بود.

وی تأکید کرد: دشمن فهمیده است که اگر افراد از حق تبعیت کنند هیچ کاری از دست آنها برنمی آید؛  امام حسن عسکری(ع) در روایتی می فرماید: «علت این که بنی امیه و بنی عباس همیشه با شمشیر با ما رو به رو می شوند آن است که خودشان را محق خلافت رسول خدا را نمی دانستند و از طریق روایات شنیده بودند که پیامبر و دیگر معصومان گفته اند از این بیت عصمت و ولایت فردی خواهد آمد که ریشه ظلم را خواهد کند و خودشان را اهل ظلم می دانستند به همین جهت در قتل ما همیشه کوشا بوده اند».

استاد حوزه علمیه با اشاره به قضیه پسر کشی فرعون عنوان داشت: فرعون از معبران شنیده بود که روزی پسری متولد می شود و حکومت تو را در هم می چیند، از این رو 90 هزار مادر باردار را به همراه فرزندش به قتل رساند ولی بازهم حضرت موسی(ع) به اذن خدا در دامن خود فرعون بزرگ شد و حکومت طاغوتی او را از بین برد.

وی عنوان کرد: در زمان امام حسن عسکری(ع) چنان فتنه ای ایجاد شد که شیعیان در تردید واقع شدند تا جایی که حضرت فرمود: «هیچ یک از آبا و اجداد من دچار تردید جامعه واقع نشدند در حالی که اگر امر امامت و ولایت چیزی بود که موقت بود شاید شک می کردید که پایان رسیده است ولی وقتی می دانید که تا جهان باقی است امام باید باشد دیگر مجالی برای شک باقی نمی ماند». /۱۳۳۰/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات