۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۵۴۰۳۷۳
رییس مجمع علمای صور لبنان در گفت‌وگو با رسا؛

عربستان سیاست عبری اسرائیل را به عربی ترجمه می‌کند/ حمله نظامی به لبنان دور از ذهن است

رییس مجمع علمای صور لبنان هرگونه حمله نظامی به حزب الله را دور از ذهن توصیف و تصریح کرد: عربستان نتوانست به واسطه ماجرای استعفای سعد الحریری در لبنان فتنه داخلی ایجاد کند.
حجت الاسلام علی یاسین رییس جمعیت علمای صور لبنان

شیخ علی یاسین، رییس مجمع علمای صور لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا عقب نشینی سعد الحریری از استعفای خود در ریاض را دلیلی واضح بر گروگانگیری محمد بن سلمان دانست و گفت: دیگر بر کسی پوشیده نیست که سعد الحریری در عربستان زندانی بوده و اینکه متن استعفای او هم از سوی سعودی‌ها تنظیم و او مجبور به خواندن آن شده بود.

وی افزود: سعد الحریری پیش از این استعفا،از شرایط سیاسی و فضای عمومی لبنان رضایت کامل داشت و در همان هنگام شاهد بهبود روابط با حزب الله و دیدار با مقامات ایرانی بودیم.

این عالم لبنانی تصریح کرد: رژیم سعودی بیش از هر زمان دیگر ارتباط تنگاتنگ خود با صهیونیست‌ها و اصالت یهودی خود را برملا ساخته است و آنچه این روزها در منطقه شاهد آن هستیم کاملا بر این مهم صحه می‌گذارد. آنها به دنبال تامین منافع صهیونیست‌ها هستند، وحاضرند در این راه فتنه ای را در لبنان ایجاد کنند.

شیخ علی یاسین، آگاهی مردم لبنان و موضع‌گیری هوشمندانه سید حسن نصرالله را مانع از ایجاد فتنه ای جدید در منطقه توصیف و تصریح کرد: موضع دبیرکل حزب الله در کنار اقدامات سنجیده رییس جمهور و رییس پارلمان لبنان راه را بر هرگونه درگیری داخلی در لبنان بست.

وی با تاکید براینکه ایجاد درگیری بین اهل سنت و مقاومت اسلامی در لبنان یکی از پروژه‌های اصلی آل سعود و رژیم صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: عقلای اهل سنت و جماعت لبنان نیز به خوبی می‌دانند که درگیری با حزب الله برای آنها و لبنان هیچ سودی ندارد. همگان می‌دانند که حزب الله هرگز به دنبال درگیری داخلی نیست.

شیخ علی یاسین گفت:لبنان با حفظ سه گانه ملت، ارتش و مقاومت توانسته به مقابله با هرگونه تهدید بپردازد.

رییس مجمع علمای صور لبنان در خصوص گزینه های نظامی در خصوص مقابله با مقاومت تصریح کرد: لحظه ای نیست که عربستان سعودی و اسرائیل نخواهند برای نابودی حزب الله به لبنان حمله کنند اما واقعیت آن است که آنها کاملا از توانمندی‌های حزب الله و پاسخ سخت مقاومت اسلامی آگاه هستند و اگر تا کنون به این اقدامات مبادرت نورزیده اند به همین دلیل است.

وی افزود: آنها به خوبی می‌دانند که توانایی نابودی حزب الله را ندارند و در هر جنگ احتمالی خسارت‌های وارده به آنها به مراتب بیشتر از حزب الله خواهد بود. از سوی دیگر صهیونیست‌ها هرگز حاضر نمیشوند بنا به خواسته سعودی‌ها به لبنان حمله کنند و خود را در یک باتلاق گرفتار سازند. بنا به آنچه گفته شد من هر گونه حمله نظامی به لبنان را دور از ذهن می‌دانم.

 وی به شدت از اتحادیه کشورهای عربی انتقاد کرد و گفت: اینها سران کشورهای عربی نیستند بلکه حاکمان عبری در منطقه هستند که سیاست‌های رژیم صهیونیستی را پیاده سازی می‌‌کنند. عربستان سعود آنچه را اسرائیل به زبان عبری طراحی کرده، به زبان عربی ترجمه و تنفیذ می‌کند.

شیخ علی یاسین شکست‌های پی در پی تکفیری‌ها را برخلاف اراده آل‌سعود دانست. وی با تاکید براینکه آنها سرمایه‌گذاری کلانی روی داعش کرده بودند، گفت: تشکیل دولت داعش برای جلوگیری از ارتباط کشورهای محور مقاومت بود. امروز پس از شکست این پروژه شاهد رفتارهای احمقانه از سعودی‌ها هستیم. آنها هرگز تصور چنین شکستی را نداشتند و هیچ ایده واضحی ندارند که چگونه باید هزینه‌های این شکست را کاهش دهند.

وی افزود: آنها از موشک انصارالله یمن هم بهانه‌ای ساخته اند تا به هجمه پراکنی خود ادامه دهند. هیچ کس باور نمی‌کند که این موشک را حزب الله یا ایران شلیک کرده است بلکه این ملت یمن بود که پاسخ جنایت‌های سعودی را داد./983/ب914/ک  

ارسال نظرات