۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۵۴۰۴۲۶
مسؤول دفتر نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه هنر:

انسان با اراده خود مسیر سعادت و شقاوت را انتخاب می‌کند

مسؤول دفتر نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه هنر با بیان اینکه مرگ حقی است که هیچ قدرتی توان فرار از آن را ندارد، گفت: انسان با اختیار و اراده خود مسیر سعادت و شقاوت را انتخاب می‌کند.
حجت الاسلام سرلک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی سرلک، مسؤول دفتر نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه هنر در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در مسجد الزهرا(س) برگزار شد، گفت: تمام ارکان و اجزای عالم هستی با قدم‌های تسلیم و اطاعت به سمت خداوند متعال در حال حرکت هستند.

وی افزود:  انسان نیز به عنوان بخش کوچکی از عالم خلقت ناگزیر از این سیر است با این تفاوت که خداوند متعال به انسان‌ها قدرت اختیار عطا فرموده تا به این وسیله مورد امتحان قرار گیرند تا به قرب الهی دست یابند.

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه قدرت اختیار زمانی انسان را مقرب درگاه الهی می‌کند که انسان با تمام آنچه که دارد و با رغبت و شوق کامل درصدد اثبات مالکیت خداوند متعال باشد و حدود الهی را در زندگی خود رعایت کند، ابراز کرد: گناه و معصیت یعنی اعلام محدودیت در قلمرو خداوند، انسانی که بخشی از حدود الهی را محترم شمرده و رعایت می‌کند و بخش دیگر را رها کرده در حقیقت مالکیت خداوند را به صورت مطلق و کامل نپذیرفته، در اصل کسی که گناه می‌کند گویی برای خداوند حد معین کرده و اراده خود را بر اراده الهی ترجیح می‌دهد.

مسؤول دفتر نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه هنر ادامه داد: طبق صریح روایات؛ افرادی که در این دنیا از آبروی خود در راه خدا بهره نبردند، در روز قیامت در حال حسرت تمام‌نشدنی به سر می‌برند، خداوند متعال آبرو را به عنوان یک امکان به انسان‌ها عطا کرده بنابراین اگر انسان خداوند را مالک آبرو و سایر امکانات خود بداند از خرج کردن آن در راه خدا دریغ نمی‌کند.

وی با اشاره به آیه شریفه «انا لله و انا الیه راجعون»، همه انسان‌ها به سمت خداوند متعال در حرکت هستند و گریزی از این سیر ندارند، گفت: تمام انبیا و اولیای الهی تلاش کردند انسان را در این سیر به راه مستقیم هدایت کنند به گونه‌ای که انسان با قدرت خدادای اختیار خود نیز در این مسیر اراده رسیدن به ذات مقدس ربوبی را داشته باشد.

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه تمام انسانها چه بخواهند و چه نخواهند در مسیر رسیدن به خداوند در حال حرکت هستند، خاطرنشان کرد: زمانی که لحظه مرگ انسان‌ها فرا می‌رسد آن گروهی که در این دنیا خود نیز اراده رسیدن به حضرت حق را داشتند بر اسم جمال حق و گروهی که اراده دوری از حق داشتند، بر اسم جلال حق وارد می‌شوند.

مسؤول دفتر نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه هنر در خصوص اینکه تصور آتش جهنم برای انسان بسیار دشوار و غیر ممکن است، اظهار داشت: زمانی که انسان گناهکار در درون آتش جهنم قرار می‌گیرد به سرعت پوست و گوشت او به خاکستر تبدیل شده و مجدد به حالت قبل باز می‌گردد و این عذابی مستمر برای انسان گناهکار خواهد بود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات