۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۵۴۰۴۸۲
مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران:

انتظار فرج به معنای خمودگی و گوشه نشینی نیست

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران با بیان این که انتظار برای حضرت به معنای خمودگی، دست روی دست گذاشتن و گوشه نشینی نیست، گفت: انتظار مورد نظر امام انتظاری انسان ساز، پویا و تحول گرا است.
مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمدرضا نصوری، مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران امروز در جمع خبرنگاران از فعالیت 18 کانون مهدویت در دانشگاه های استان خبر داد و گفت: این کانون ها با هدف ترویج و گسترش فرهنگ مهدویت در میان دانشجویان راه اندازی شده است.

وی با بیان این که باید از همه ظرفیت ها به منظور تقویت و گسترش فرهنگ مهدویت و انتظار در جامعه بهره گیریم، افزود: نسل جوان جامعه بیش از همه نیازمند شناخت عمیق تری نسبت به موضوع مهدویت و انتظار هستند.

حجت الاسلام نصوری با اشاره به این که تاکنون سه هزار عنون کتاب در حوزه مهدویت در کشور به چاپ رسیده است، خاطرنشان کرد: تجهیز و راه اندازی کتابخانه های تخصصی مهدویت در کشور باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران با بیان این که انتظار فرج موجب آمادگی در انسان می شود، تصریح کرد: انتظار و در محضر امام بودن باعث بيداري انديشه، آرمان‌خواهي، انگيزه فراوان، نشاط و اميد و زمينه آگاهي و هوشياري و بيداري هميشگي است.

حجت الاسلام نصوری با بیان این که انتظارحضرت مهدي(عج) به انسان هويت و حيات مي بخشد و او را از پوچي و بي هدفي نجات مي دهد، تصریح کرد: انسان منتظر باید بنيان هاي اعتقادي و فکري خود را تقويت کند تا در دام مکتب هاي انحرافي گرفتار نشود.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که انتظار به همه اعمال و رفتار انسان جهت مي دهد، تصریح کرد: منتظر واقعی بايد در ميدان عمل بکوشد تا زمينه هاي ظهور دولت حق فراهم شود.

حجت الاسلام نصوری به مسأله شناخت به عنوان مهم ترین وظیفه یک منتظر واقعی اشاره کرد و بیان این که پیمودن جاده انتظار بدون شناخت حضرت ممکن نیست، خاطرنشان کرد: امروز باید تلاش شود جامعه نسبت به حضرت یک معرفت حقیقی پیدا کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انتظار برای حضرت به معنای خمودگی، دست روی دست گذاشتن و گوشه نشینی نیست، تصریح کرد: بلکه انتظار مورد نظر امام انتظاری انسان ساز، پویا و تحول گرا است.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران، حضرت مهدي (عج) را رهبر آخرين انقلاب و منجي بشريت و متصل به سرچشمه وحي و مسلط بر همه آموزه‌هاي قرآن معرفي كرد و گفت: قیام حضرت موجب از بین رفتن همه ناپاکی ها و مشکلات جامعه بشری خواهد شد.

حجت الاسلام نصوری در ادامه بر ضرورت تقویت اندیشه مهدویت در جامعه امروز تأکید کرد و گفت: انديشه مهدويت پاسخگوي خواسته‌ها و نيازهای ديرين انسان‌ها در اصلاح وضعيت نابسامان زندگي بشر است.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران با بیان این که منتظران واقعی باید تقوی در زندگی خود را جدی بگیرند و مداوم باید در راه اصلاح امور خود گام بردارند، افزود: منتظران واقعي با اتکاء به آموزه هاي ديني ضمن ژرف نگري در دين و داشتن بصيرت با عمق بخشي به تقواي خود با همه وجود آماده حضرت مي شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که حالت انتظار حالت آمادگي فکري و روحی است، تصریح کرد: یک انسان منتظر برای رسیدن اهداف و آرمان های خود دارای برنامه مدونی است.

حجت الاسلام نصوری با اشاره به این که منتظران حقیقی برای خدا جهاد مي کنند و با تمسک به آموزه هاي دينی در مسير رضايت الهی گام برمي دارند، بیان داشت: یکی از مهم ترین انتظارات امام زمان(عج) از منتظران واقعي ظهور  انجام واجبات، مستحبات الهي و ترک محرمات است.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران با تأکید براین که منتظران حقیقی همواره در عقیده و راهی که در پیش گرفته اند مصمم هستند، تصریح کرد: انتظار شاخصی از خودباوری، اعتماد به نفس، سرچشمه اميد و بذر اميدواري در دل امت است.

حجت الاسلام نصوری با بیان این که انتظار فرج با فضيلت‌ترين عمل‌ها است، گفت: منتظر واقعی باید همواره در اصلاح جامعه بکوشد و با اعمال صحیح نظیر امر به معروف و نهی از منکر بسترهای لازم را برای فرج حضرت فراهم کند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که 70 مهدیه در مازندران شناسایی شده است، افزود: با همکاری این مهدیه‌ها، مجمع مهدی یاوران تشکیل شده که تاکنون هشت نشست برگزار شده و مراسم‌های این مجمع به صورت خودجوش است.

حجت الاسلام نصوری در ادامه سخنان خود از ایجاد بانک اطلاعات و نرم افزارهای مهدوی در مازندران خبر داد و گفت: این نرم افزارها به منظور استفاده محققان، پژوهشگران، طلاب حوزه های علمیه و دیگر علاقه مندان طراحی شده است.

وی همچنین به برخی اقدامات بنیاد مهدویت مازندران اشاره کرد و گفت:  برگزاری سه دوره تربیت مربی مهدویت ویژه خواهران و یک دوره تربیت مربی ویژه برادران، تکثیر نرم افزار شمیم انتظار 1 و 2 با محتوای مهدوی و ارسال کتب مختلف مهدوی به دفاتر ائمه جمع، آموزش کوتاه مدت معارف مهدویت ویژه فرهنگیان و برپایی 40 همایش علمی و نشست‌های تخصصی در مراکز علمی و فرهنگی استان از جمله فعالیت‌های این بنیاد است.

حجت الاسلام نصوری همچنین از رونمایی کتابی بیعتی تا همیشه خبرداد و گفت: راهپیمایی نیز بعد از ظهر سه شنبه با همکاری هیأت های مردمی و ورزشکاران استان از میدان شهید قاسمی به سمت امامزاده یحیی (ع) برگزار و سپس دعای استغاثه امام زمان(ع) و جشن و سرور در آن برپا می‌شود.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) مازندران با بیان اینکه آسیب‌ها و خرافات با موضوع مهدویت رصد می‌شود، گفت: دوهزار روایت در حوزه مهدویت وجود دارد که باید علما، روحانیان و مراکز فرهنگی در اشاعه فرهنگ مهدویت در جامعه تلاش کنند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات