۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۵۴۰۶۰۱

برگزاری مراسم شهادت امام حسن عسکری در سامرا

مراسم شهادت امام حسن عسکری (ع) در شهر سامرا با حضور میلیون‎ها زائر برگزار شد.
حرم امامین عسکریین

به گزارش خبرگزاری رسا، آستان مقدس عسکریین از همه امکانات خود برای تامین امنیت و ارائه خدمات مورد نیاز زائران در سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) استفاده کرده است.

سازمان اوقاف شیعیان عراق نیز برنامه‎های ویژ‎ه‎ای در ایام شهادت امام حسن عسکری (ع) نظیر سه وعده غذا و سی دی‎های با محتوای احکام شرعی و امور فرهنگی در میان زائران توزیع کردند.

حجت الاسلام شیخ ستار المرشدی تولیت آستان مقدس عسکریین در این رابطه به خبرنگاران گفت: شهادت امام حسن عسکری (ع) را به امام زمان (عج)، مراجع و همه مومنان تسلیت عرض می کنم.

وی افزود: میلیون‎ها زائر از شهر و کشورهای مختلف برای شرکت در مراسم شهادت امام حسن عسکری (ع) حضور یافتند و این مراسم با شکوه و عظمت خاصی با موفقیت برگزار شد.

تولیت آستان مقدس عسکریین بیان داشت: این آستان بیش از 2 ماه است که مراسم‎های مذهبی مختلف را در جوار بارگاه مطهر امامین عسکریین (ع) برگزار و از محبان و زائران بسیاری نیز پذیرایی می‎کند.

همچنین رحمن الفیاض مدیر بخش اطلاع‎رسانی آستان مقدس عسکریین اعلام کرد که بیش از 150 رسانه، 25 شبکه ماهواره‎ای و 11 شبکه به صورت زنده مراسم شهادت امام حسن عسکری (ع) را پوشش دادند.

اداره تبلیغ حوزه علمیه نجف اشرف مبلغانی جهت پاسخگویی به سوالات دینی و شرعی زائران در ایام شهادت امام حسن عسکری (ع) اعزام کرد.

حجت الاسلام شیخ عبدالغفار المالکی مسؤول امور تبلیغی مبلغان آستان مقدس عسکریین بیان داشت: بیش از 20 ایستگاه پاسخگویی به سوالات دینی و شرعی در بخش‎های مختلف حرم و خیابان‎های اطراف مستقر شدند و در هر ایستگاه 3 الی 4 تن از اساتید و طلاب حوزه  علمیه نجف مستقر هستند.

آستان مقدس علوی نیز با ارسال کمک‎های لجستیکی به مسؤولان آستان مقدس عسکریین در احیا مراسم شهادت یاری رساندند.

گفتنی است که امروز سه شنبه در عراق سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) است./994/ب901/ف

ارسال نظرات