۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۵۴۰۶۴۷
امام جمعه تبریز:

نخبگان علمی برای توسعه همه‌جانبه کشور دست به کار شوند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند نقش آفرینی نخبگان علمی و دانشگاهی هستیم، گفت: نخبگان علمی برای توسعه همه‌جانبه کشور دست به کار شوند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در دیدار با دکتر شهرام رضاپور یکی از صد نخبه علمی جهان، با تقدیر از افتخارآفرینی این دانشمند برجسته استان اظهار داشت: نقش نخبگان در شکل دهی و انگیزه بخشی به نسل جوان، بسیار مهم است.

وی با بیان این‌که تعامل میان دشتگاه های اجرایی و نخبگان در راستای تحقق اهداف عالی نظام اسلامی ضرورتی اجتناب ناپذیر است، خاطرنشان کرد: نخبگان می توانند با تلاش خود به عنوان یک موتور محرکه، نسل جوان که همان سرمایه های اصلی کشور هستند را به کار و تلاش ترغیب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: جمهوری اسلامی ایران باید به کشوری پیشرفته، قدرتمند، سرشار از معنویت و ایمان و برافرازنده پرچم تمدن نوین اسلامی تبدیل شود که برای رسیدن به این اهداف والا، اهمیت دادن به نخبگان و قدر دانستن این نعمت الهی امری ضروری است.

وی با بیان اینکه استعدادهای برتر علمی در پرتو تربیت نسلی جوان بر پایه آموزه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوجود آمده است، گفت: جوانان با تقویت باورهای دینی و ملی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال قطع وابستگی از بیگانه هستند و در این راستا توانایی های خود را به کار گرفته اند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که موفقیت در حوزه فناوری های نو نمونه ای از سربلندی های دانشمندان جوان ایرانی است، افزود: نخبگان و فرزانگان علمی در همه زمینه ها با تلاش های شبانه روزی و با احساس مسؤولیت وارد عمل شدند و به برکت این حضور هوشمندانه ایران اسلامی امروز قدرتی بی نظیر در عرصه های مختلف تولیدی و صنعتی است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که جامعه دانشگاهی باید نتایج پژوهش های خود برای تعالی اقتصاد کشور ارایه دهند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توجه نسبت به شرکت های دانش بنیان تأکید دارند، در این راستا باید به دور شعارگرایی، حمایت های جدی صورت گیرد.

وی با اشاره این‌که خودباوری و اعتماد به نفس از ویژگی های جوانان ایرانی است و باید مسؤولان بر اساس این دو عنصر چرخ های حرکت در مسیر توسعه همه جانبه کشور را به نخبگان علمی بسپارند، افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند نقش آفرینی نخبگان علمی و دانشگاهی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی را از رویکردهای مهم مراکز علمی عنوان کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را از اهداف بزرگ نظام است که بواسطه ای آن می توان بخش اعظمی از گره های اقتصادی را باز کرد و فضای کسب و کار را بهبود بخشید.

همچنین در این دیدار شهرام رضاپور با قدردانی از توجه نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  به جامعه دانشگاهی و نخبگان علمی گفت: این موفقیت علمی هدیه الهی و محصول تفکر نظام اسلامی و خون شهیدان ایران و انقلاب است که من آن را به سردار سلیمانی و روح پاک شهیدان این مرز و بوم تقدیم می کنم./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات