۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۵۴۰۸۳۱

چند خبر کوتاه از جامعه الزهرا

آغاز ثبت‌نام دوره‎های پیوسته تکمیلی ویژه طلاب تمام‌وقت، برگزاری دوره «تربیت مدرس معارف عالی نماز»، نشست هم اندیشی اساتید پاسخگو به سوالات شرعی، اولین دوره غیرحضوری سیر مطالعاتی تفسیر نمونه و دومین نشست از سلسله‌نشست‌های «زن غربی» از مهم ترین اخبار جامعه الزهرا(س) است.
جامعه الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌اباذر عمرانی‌فر، مدیر پذیرش جامعه‌الزهرا(س) با اعلام این خبر گفت: ثبت نام طلاب تمام‌وقت خوابگاهی و روزانه در دوره‌های پیوسته تکمیلی سطح سه در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۷-۹۶ از تاریخ هفت آذر آغاز و تا ۱۴ آذرماه ادامه دارد.

مدیر پذیرش جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد: علاقه مندان به شرکت در این دوره قبل از اقدام برای خرید کارت و ثبت نام با مراجعه به دفترچه راهنمای ثبت نام از شرایط و نحوه پذیرش مطلع شوند.

حجت‌الاسلام‌ عمرانی‌فر با بیان اینکه دوره‌های پیوسته تکمیلی جامعه‌الزهرا(س) در ۱۲ رشته تحصیلی برگزار می‌شود، اظهار داشت: متقاضیان دوره‌های پیوسته تکمیلی نیمسال دوم سال تحصیلی جاری در صورتی که حائز شرایط ثبت نام باشند، می‌توانند در یکی از رشته‌های تحصیلی ثبت نام کنند.

وی، رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی دوره‌های پیوسته تکمیلی را «تاریخ اسلام»، «تبلیغ با گرایش حج»، «تعلیم و تربیت اسلامی»، «تفسیر و علوم قرآن»، «فقه و اصول»، «فلسفه اسلامی»، «رشته کلام اسلامی با گرایش‌های امامت، مذاهب اسلامی و مهدویت»، «مدرسی ادبیات عرب» و «مطالعات اسلامی زنان»  برشمرد.

مدیر پذیرش جامعه‌الزهرا(س) یادآور شد: تمامی طلاب متقاضی شرکت در دوره‌ پیوسته از جمله طلابی که از مصاحبه معاف هستند، لازم است نسبت به ثبت نام اولیه و ثبت نام مصاحبه عمومی و علمی اقدام نمایند، در غیر این صورت به پذیرش آنها ترتیب اثر داده نخواهد شد.

دوره «تربیت مدرس معارف عالی نماز» در جامعه‌الزهرا(س) برگزار می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین حسین تهرانی با اعلام این خبر گفت: دوره تربیت مدرس معارف عالی نماز از سوی اداره دانش آموختگان معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(س)  و با همکاری ستاد اقامه نماز استان قم و مرکز تخصصی نماز برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(س) اظهار داشت: با توجه به پیام رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به چهارمین اجلاس سراسری نماز که فرمودند: «بحث كلامي و عرفاني و اجتماعي نماز بايد سلسلة مهمي از مباحث ديني مطرح در سطح جامعه را پديد آورد»؛ دوره «تربیت مدرس معارف عالی نماز» در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین تهرانی، زمان ثبت نام در این دوره را ۸ تا ۱۳ آذرماه اعلام کرد و افزود: بازه زمانی این دوره از ۱۸ آذرماه سال جاری تا ۲۴ اردیبهشت ماه سال ۹۷ است و کلاس‌های این دوره روزهای یکشنبه و دوشنبه هر هفته ساعت ۸ تا ۱۲ برگزار می‌شود.

وی، «بررسی آیات نماز»، «نماز و خانواده»، «بررسی روایات نماز»، «اصول مشاوره و پاسخگویی»، «راه‌های تکمیل نماز»، «احکام و شیوه‌های بیان آن»، «اسرار نماز»، «کلاسداری و شیوه‌های‌ جذاب‌سازی»، «شیوه‌های دعوت به نماز» و «آثار نماز» را از جمله عناوین آموزشی این دوره برشمرد.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(س) با بیان اینکه پذیرش بانوان مبلغ که توانایی تدریس داشته باشند، در اولویت است، گفت: طلابی که حداقل سطح ۲ جامعه‌الزهرا(س) را به اتمام رسانده‌اند، نیز می‌توانند پس از قبولی در آزمون ورودی در این دوره شرکت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین تهرانی یادآور شد: پس از پایان دوره برای شرکت کنندگان گواهی معتبر صادر می‌شود و  با همکاری مرکز تخصصی نماز، افراد توانمند و واجد شرایط جهت امر تبلیغ نماز به مراکز متقاضی اعزام می‌شوند.

ثبت نام حضوری: ساختمان اداری بالای مهدکودک – اداره دانش آموختگان – هر روز ساعت ۹ تا ۱۲

ثبت نام تلفنـــی: هر روز ساعت ۹ تا ۱۱ طی تماس با شماره تلفن ۳۲۱۱۲۴۳۷

هم اندیشی اساتید پاسخگو به سوالات شرعی جامعه الزهرا(س) برگزار می شود

نشست هم اندیشی اساتید پاسخگو به سوالات شرعی با موضوع تبیین موضوع شناسی واژه حد ترخص و مسافت شرعی در جامعه الزهرا(س) برگزار می شود.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین شاکری، از اساتید و پژوهشگران موسسه موضوع شناسی احکام شرعی به تبیین موضوع نشست خواهد پرداخت، سپس اساتید پاسخگو به نقد و بررسی فقهی موضوعات مطرح شده می پردازند.

گفتنی است، نشست هم اندیشی اساتید پاسخگو به سوالات شرعی روز پنجشنبه نهم آذرماه از ساعت ۹ تا ۱۱ در سالن همایش ساختمان شهید بهشتی جامعه الزهرا(س) برگزار می شود.

شایان ذکر است، با نصب تابلوهای حد ترخص و مسافت شرعی در بسیاری از شهرهای کشور سوالات زیادی در مورد احکام شرعی و تفاوت این دو موضوع برای مردم ایجاد شده است.

اولین دوره غیرحضوری سیر مطالعاتی تفسیر نمونه در جامعه‌الزهرا(س) برگزار می‌شود

طیبه سادات طباطبایی، مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س) با اعلام این خبر  ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز امامت حضرت ولیّ عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) و آغاز دهه ولایت و امامت و همچنین بزرگداشت هفته بسیج، عنوان کرد: اولین دوره غیرحضوری سیر مطالعاتی تفسیر نمونه از سوی اداره قرآن و حدیث جامعه‌الزهرا(س) برگزار می‌شود.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س) اظهار داشت: پس از برگزاری موفق دو دوره سیر مطالعاتی «اصول کافی» و «نهج البلاغه خوانی» و با توجه به اهمیت و ضرورت آشنایی با مباحث تفسیر تربیتی قرآن کریم در راستای استفاده فردی و تبلیغی بانوان طلبه، «اولین دوره غیرحضوری سیر مطالعاتی تفسیر نمونه» در دستور کار قرار گرفت.

طباطبایی با بیان اینکه این دوره از جلد ۲۷ تفسیر نمونه آغاز و در پنج مرحله برگزار می‌شود، افزود: سؤالات هر مرحله در سایت و کانال جامعه‌الزهرا(س) بارگذاری می‌شود و شرکت‌کنندگان می‌توانند پاسخنامه‌های خود را از طریق رایانامه اداره قرآن وحدیث quran@jz.ac.ir ارسال کنند. 

وی مهلت ثبت نام در اولین مرحله این دوره را تا ۱۵ آذرماه عنوان کرد و گفت: این دوره ویژه تمامی علاقه‌مندان به مفاهیم نورانی قرآن کریم بوده و شرکت‌کنندگان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات و ثبت نام به سرای ثقلین واقع در ورودی ساختمان شهید بهشتی مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۳۲۱۱۲۳۵۵ تماس بگیرند

دومین نشست از سلسله‌نشست‌های «زن غربی» در جامعه‌الزهرا(س) برگزار می‌شود

زهرا امین مجد، مدیر گروه آموزشی مطالعات اسلامی زنان جامعه الزهرا(س) با اعلام این خبر گفت: دومین نشست از سلسله‌نشست‌های «زن غربی» به همت گروه علمی مطالعات اسلامی زنان جامعه‌الزهرا(س) و با همکاری انجمن علمی پژوهشی مطالعات زن و خانواده معاونت پژوهش این مؤسسه برگزار می‌شود.

مدیر گروه آموزشی مطالعات اسلامی زنان جامعه‌الزهرا(س) اظهار داشت: در این نشست، سرکار خانم دکتر «فرشته روح‌افزا»، همسر دانشمند شهید دکتر «احمد حاتمی» و مدیر طرح و برنامه‌ریزی شورای عالی فرهنگی اجتماعی زنان به تبیین موضوع  «زن غربی، ازدواج و خانواده» می‌پردازد.

امین مجد با بیان اینکه حضور اساتید و طلاب جامعه‌الزهرا(س) در این سلسله‌نشست‌ها آزاد است، تصریح کرد: این نشست روز پنجشنبه، ۹ آذر ماه ساعت ۹ تا ۱۲ در آمفی‌تئاتر طبقه سوم ساختمان شهید بهشتی(ره) جامعه‌الزهرا(س) برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: نخستین نشست از این سلسله‌نشست‌ها با موضوع «زن غربی، جنسیت و هویت» و با سخنرانی حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین دکتر «علی غلامی»، استاد جامعه‌الزهرا(س) تشکیل شد./968/پ۲۰۴/ی

ارسال نظرات