۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۴۰۹۶۵
مدیر حوزه علمیه استان خبر داد؛

بهره برداری از ساختمان جدید مدیریت حوزه علمیه تا پایان امسال

مدیر حوزه علمیه مازندران به پیشرفت ۸۵ درصدی ساختمان مدیریت حوزه علمیه استان اشاره کرد و گفت: این ساختمان تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، پنجاه و هفتمین جلسه شورای حوزه علمیه مازندران امروز با حضور آیت الله نورالله طبرسی، رییس و دیگر اعضای شورا در دفتر امام جمعه شهرستان نکا برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند فعالیت های مدارس علمیه استان، وضعیت فعلی مدارس را از نظر کیفی و کمی رو به رشد دانست.

وی با بیان این که در طی سال های اخیر رشد کمی و کیفی بسیار خوبی در مدارس علمیه استان صورت گرفته است، افزود: در ارزیابی های صورت گرفته مدارس علمیه استان از لحاظ شاخص های کیفی در شرایط خوبی قرار دارند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر 25 مدرسه علمیه در شهرهای مختلف استان مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: حدود سه هزار طلبه از پایه های اول تا دهم در این مدارس علمیه به تحصیل علوم حوزوی می پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که افزون بر این در برخی مدارس علمیه استان دروس غیر رسمی خارج فقه و اصول نیز از سوی اساتید بنام حوزه علمیه مازندران برگزار می شود، تصریح کرد: این ظرفیت در حوزه علمیه استان وجود دارد که شاهد تشکیل رسمی دروس فقه و اصول باشیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که تا قبل از سال 89 بسیاری از مدارس علمیه استان از نظر فضای آموزشی دارای مشکلات بسیاری بودند، خاطرنشان کرد: با آغاز به کار مدیریت های استانی خوشبختانه شاهد ایجاد فضاهای جدید آموزشی و همچنین مرمت و بازسازی فضای فرسوده گذشته بودیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به پیشرفت 85 درصدی ساختمان مدیریت حوزه علمیه استان اشاره کرد و با بیان این که این ساختمان تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید، تصریح کرد: با بهره برداری کامل این مرکز  شاهد تقویت و گسترش فعالیت ها و برنامه های حوزوی در استان خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که ساختمان مرکز مدیریت حوزه علمیه استان در چهار طبقه احداث شده است، خاطرنشان کرد: این پروژه دارای دو طبقه اداری، یک طبقه همایشی و جلسات و همچنین یک طبقه رفاهی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که توسعه و گسترش فضای آموزشی مدارس علمیه استان یکی از برنامه های این مدیریت است، تصریح کرد: خوشبختانه با حمایت های مناسب شورای حوزه علمیه استان شاهد تحقق این اهداف تعیین شده در حوزه علمیه هستیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز ظرفیت های بسیار ارزشمندی در حوزه علمیه استان هستیم، خاطرنشان کرد: با حمایت و برنامه ریزی مناسب می توانیم از این پتانسیل ها در راستای تقویت مدارس علمیه استان بهره گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که تقویت حوزه های علمیه یکی از بهترین راه های رشد و گسترش دین در جامعه دانست و افزود: حوزه های علمیه مهم ترین مراکز تقویت دین در جامعه محسوب می شوند که نیازمند حمایت بیشتری هستند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه علیرغم همه توطئه ها و دشمنی های بدخواهان اسلام و انقلاب علیه حوزه های علمیه، هر روز شاهد استقبال مردم از این مراکز حوزوی هستیم، تصریح کرد: میزان استقبال مردم به ویژه نسل از مراکز حوزه های علمیه، ضرورت تقویت این مراکز را بیشتر کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در برابر هجمه های گسترده دشمنان علیه دین و ارزش های اسلامی امروز یکی از بهترین راه های مقابله با این هجمه ها تقویت مراکز دینی به ویژه حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در طول تاریخ نیز پشتوانه محکمی برای جامعه دینی و ارزش های الهی در جامعه بودند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مراکز حوزوی با تربیت و پرورش مبلغان دین، پشتوانه محکمی برای اسلام ناب در جامعه هستند، تصریح کرد: باید در برابر هجم وسیعی از توطئه ها و دشمنی ها که علیه دین و انقلاب جریان دارد، مراکز حوزوی و دینی را تقویت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که امروز جامعه اسلامی در معرض گسترده ترین هجمه ها و توطئه های دشمنان و بدخواهان دین است، خاطرنشان کرد: حوزه و حوزویان بهترین مراکز و اقشاری هستند که ثابت کردند مدافع خوبی برای دین و ارزش های انقلاب هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه های علمیه امروز باید با همسو کردن خود با پیشرفت علم و تکنولوژی پاسخگوی نیاز جامعه باشند، تصریح کرد: نیازهای امروز جامعه با گذشته بسیار متفاوت است و به همین دلیل نیازمند تحولی در این مراکز دینی هستیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه امروز توجه به مسائل پژوهشی، تهذیبی و اخلاقی جزء اولویت های برنامه های حوزه علمیه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: با تقویت و حمایت از این گونه برنامه ها به طور حتم شاهد تحول و جهش بسیار خوبی در مدارس علمیه خواهیم بود./۱۳۱۷/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات