۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۵۴۱۱۱۱
آیت الله دری نجف آبادی:

تفرقه‌افکنی در بین مسلمانان از مهمترین اهداف دشمن است

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه تفرقه‌افکنی در بین مسلمانان از مهمترین اهداف دشمن است، گفت: آل‌سعود در جهان اسلام به عنوان خطری بزرگ مطرح است؛ اما مسلمانان باید با حفظ وحدت در مقابل بیگانگان و استکبار ایستادگی کنند.
آیت الله دری نجف آبادی آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر امروز در نماز عبادی و سیاسی جمعه که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، اظهار کرد: مردم بزرگ ایران اسلامی و  مسلمانان جهان باید در مقابل توطئه های آل سعود هوشیار و متحد باشند.

ضرورت ترویج وحدت در جوامع اسلامی

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه تفرقه‌افکنی در بین مسلمانان از مهمترین اهداف دشمن است، گفت: آل‌سعود در جهان اسلام به عنوان خطری بزرگ مطرح است و مسلمانان باید با حفظ وحدت در مقابل بیگانگان و استکبار ایستادگی کنند.  

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: مسلمانان باید با تعامل سازنده در مسیر عزت و اقتدار جهان اسلام گام بردارند و بدانند هدف دشمن تفرقه اندازی بین مسلمانان است و همچنین انگلیس از 200 سال قبل با مشاهده قدرت جهان اسلام درصدد توطئه آفرینی برآمد تا به مسلمانان آسیب بزند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه امروز وحدت از نان شب واجب تر است، اظهار داشت: اکنون به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، ملت ایران اسلامی با هوشیاری توطئه های دشمنان را خنثی کرده اند و در مسیر ترویج وحدت در جوامع اسلامی حرکت می کنند.

حفظ وحدت سرمایه‌ بزرگ دنیای اسلام است

امام جمعه اراک در ادامه با تبریک به مناسبت هفته وحدت، بیان کرد: وحدت یکی از بزرگترین سرمایه‌های دنیای اسلام است که باید در مسیر حفظ آن تلاش کرد.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه وحدت در جامعه اسلامی سبب مقابله با دشمنان و نابودی نقشه های شوم آنان می شود، اظهار داشت: مسلمانان باید بدانند ترویج و نهادینه شدن وحدت سبب مقابله با خسارت هایی است که به اسلام و مسلمین وارد می شود.

امام جمعه اراک یکی از سرمایه‌های بزرگ دنیای اسلام را  حفظ وحدت دانست و خاطر نشان کرد: وحدت به معنای همفکری و همراهی است و بدخواهان باید بدانند مسلمانان به مثابه پنج انگشت هستند که در مقابل دشمنان به مشت تبدیل خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: اگر وحدت به خوبی در جوامع اسلامی شکل بگیرد گفت و گوهای خصمانه جای خود را به مباحث علمی و منطق می دهد و دشمنی ها از میان می رود.

خلیج فارس متعلق به جمهوری اسلامی است

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به هفتم آذر ماه روز نیروی دریایی نیز، گفت: امروز در کشور نیروی دریایی به خوبی توانسته است حافظ حریم دریایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و با اقتدار از مرزهای آبی کشور محافظت کند.

امام جمعه اراک یکی از وظایف مهم نیروی دریایی ایران اسلامی را حراست از کشتی های تجاری جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطر نشان کرد: خلیج فارس متعلق به جمهوری اسلامی بوده و هر اقدامی در خلیج همیشه فارس نیازمند اجازه جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری نیروی دریایی نیروی راهبردی بوده و امروز با همت این نیرو قدرتمندانه در اقیانوس هند، دریای مدیترانه، باب المندب، دریای خزر و خلیج فارس حاضر هستیم و امید است در صنایع دریایی و بخش های مختلف حضوری عزتمندانه تر داشته باشیم.

شایان ذکر است، نظارت دقیق و کارشناسی بر مقوله واگذاری های اصل 44 و تقدیر از کمک های مردمی به مناطق زلزله زده در غرب کشور، از دیگر عناوین سخنان آیت الله دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک بود.

به گزارش رسا، نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود./842/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات