۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۵۴۱۱۵۶
یکی از علمای لبنان:

حضور حزب الله در سوریه با هدف حفاظت مرزهای لبنان است

عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان حضور حزب الله در سوریه را تامین کننده امنیت مرزهای لبنان دانست.
شیخ حسن شریفه روحانی لبنانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن شریفه دبیرکل اوقاف مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه‌های امروز نماز جمعه در مسجد «جامع الصفا» بیروت از اظهارنظر برخی افراد مبنی بر حضور حزب الله در سوریه ابراز نگرانی کرد.

شیخ شریفه گفت: همگان می‌دانند که لبنان تنها با رژیم غاصب صهیونیستی و سوریه هم‌مرز است. این افراد درک نمی‌کنند که سوریه دروازه ورود لبنان به جهان عربی و اسلامی است.

وی با انتقاد از ترویج برخی سخنان مبنی بر لزوم خروج حزب الله از سوریه و عدم اظهار نظر لبنان در مسائل منطقه‌ای خاطر نشان کرد: عاقلانه نیست که نسبت به حوادث سوریه بی‌تفاوت باشیم و نیروهای نظامی خود را از آنجا خارج کنیم.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان افزود: مبارزه با تروریسم در سوریه هم به سود لبنان و هم به سود مردم سوریه بود. اگر تروریسم تکفیری بر سوریه مسلط می‌شد آنگاه چه راهکاری در پیش رو داشتیم؟

شیخ شریفه اظهار داشت: اگر تروریسم بر سوریه مسلط می‌شد چگونه می‌توانستیم مرزهای خود را از تکفیری‌ها حفظ کرده و بر آنان مسلط می‌شدیم؟ بسیاری از تولیدات داخلی از مسیر سوریه صادر می‌شود بنابر این سخن پیرامون خروج از سوریه حرف غلطی است.

وی در پایان با تجلیل از تلاش‌های مسؤولان لبنانی تصریح کرد که شرایط سیاسی مثبتی که در کشور حاکم شده باید بر روی اقتصاد تاثیر گذاشته و سبب فعال شدن اقتصاد گردد./981/ب901/ر

ارسال نظرات