۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۵۴۱۲۲۳
مدیر مدرسه علمیه فاطمی:

مشکلات اقتصادی فرصتی برای کتابخوانی نمی گذارد

حجت الاسلام محبی یکی از عوامل کاهش آمار کتابخوانی در جامعه را گرانی کتاب ها خواند و گفت:‌ مردم مشکلات اقتصادی بسیاری دارند و بسیاری از آنها حتی در خرج روزانه خود دچار کاستی هستند، برای همین کمتر به سراغ خرید کتاب نمی روند.
حجت الاسلام علی محبی

حجت الاسلام علی محبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت:‌ در اهمیت مسأله کتاب و کتابخوانی همین بس که معجزه اسلام، کتاب قرآن کریم است؛ خاواده‌ها و مربیان تربیتی باید از ابتدای کودکی، فرزندان و دانش آموزان را با کتاب مأنوس کنند تا در آینده خود به خود به سراغ آن بروند.

فضای مجازی بزرگترین آفت در عرصه کتابخوانی است

مدیر مدرسه علمیه فاطمی با بیان اینکه فضای مجازی بزرگ ترین آفت در عرصه کتابخوانی است، اظهار داشت:‌ البته ناگفته نماند که برخی افراد از این فضا استفاده های درستی دارند، اما مطالعه کردن با کتاب بسیار بهتر از مطالعه با گوشی های همراه است.

وی ادامه داد: افراد برای علاقه مند شدن به مطالعه باید ابتدا از آن کتاب‌هایی شروع کنیم که به آنها علاقه‌مند هستیم، زیرا هنگامی که عادت به مطالعه کردن ایجاد شود، می تواند به سراغ سایر کتب نیز رفته و مطالعه کند.

حجت الاسلام محبی خاطرنشان کرد: افراد باید برای مطالعه کردن ساعتی خاص را قرار داده و بدان پایبند باشند؛ با توجه به سیره علما درمی‌یابیم که افراد حتی در ایام تعطیلی باید نسبت به مطالعه کردن اهتمام بورزند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی برای ترویج کتابخوانی در جامعه ابراز داشت: همه دستگاه های فرهنگی اعم از صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، مؤسسات و ادارات باید سبک و آداب مطالعه را به مردم آموزش دهند تا این سنت حسنه در میان جامعه نهادینه شده و باقی بماند.

گرانی کتب یکی از عوامل کاهش آمار کتابخوانی است

وی یکی از عوامل کاهش آمار کتابخوانی در جامعه را گرانی کتاب ها خواند و عنوان کرد:‌ مردم مشکلات اقتصادی بسیاری دارند و بسیاری از آنها حتی در خرج روزانه خود دچار کاستی هستند، برای همین دیگر به سراغ خرید کتاب نمی روند؛ بر این اساس متولیان فرهنگی باید یا قیمت های کتب را پایین بیاورند و یا برای خرید کتاب یارانه قرار دهند تا افراد به سمت کتاب سوق پیدا کنند.

حجت الاسلام محبی در پایان یادآور شد: همانطور که برای غذای جسمی مردم یارانه قرار می دهند باید برای غذای روحی مردم نیز سوبسیدهایی قرار دهند، چراکه مطالعه‌کردن فرهنگ جامعه را به اوج می رساند./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات