۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۴۱۲۲۴

مفتی مصر بر لزوم بازخوانی سیره نبوی تاکید کرد

مفتی مصر در سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) خواستار بازخوانی سیره نبی مکرم اسلام(ص) مبتنی بر پیشرفت تمدن‌ها شد.
شوقی علام

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر با صدور پیامی ضمن تبریک مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) به تمام مسلمانان جهان ابراز امیدواری کرد که خداوند در این عید رحمت، محبت و خیر خود را بر امت اسلامی نازل کند.

علام در این پیام ضرورت امروز جهان اسلام را مراجعه به سیره نبوی و بازخوانی تمدنی و امروزی آن برای فراگیری رحمت، انسانیت و ساخت جهانی مبتنی بر صلح دانست.

وی با توصیف سیره پیامبر به عنوان چراغ هدایت بشریت در امور دنیوی و اخروی افزود: امسال میلاد پیامبر اکرم(ص) مقارن با شرایط سخت منطقه و مصر شده است تا از سیره معطر نبوی عزم و امیدواری را فرا بگیریم.

مفتی مصر خاطر نشان کرد که سیره نبوی ترجمه والاترین معانی انسانیت، رحمت و همزیستی مسالمت آمیز است. دوری از اخلاق محمدی و ارزش‌های رفیعی که پیامبر اکرم(ص) برای بشریت به یادگار گذاشتند عامل بسیاری از مشکلات زندگی بشری است.

علام با انتقاد از تمسک برخی افراد به ظاهر دین و بی‌توجهی آنان به جوهره اسلام اظهار داشت: رسول گرامی اسلام(ص) ما را از غلو و افراط در امر دین برحذر داشته و توصیه‌های مهمی برای برقراری امنیت و صلح را بیان داشتند.

عالم اهل سنت مصر با انتقاد از رویکرد تروریست‌های تکفیری تصریح کرد: گروه‌های افراط‌گرا از صراط مستقیم منحرف شده و با پیروی از وسوسه‌های شیطانی دست به کشتار و فساد فی الارض زدند تا مشمول لعنت خدا در دنیا و آخرت شوند./981/ب902/ر

ارسال نظرات