۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۵۴۱۴۷۷
رحیم پور ازغدی:

خدامحوری و انجام عمل صالح باید محور زندگی انسان باشد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه پرهیزکاری جز لوازم تقوا است، گفت: تقوا یعنی جدی گرفتن خدا و او را محور امور قرار دادن؛ از این رو انسان باید تقوا و عمل صالح را محور زندگی خودش قرار دهد.
رحیم پور ازغدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، امروز در همایش جهان‌شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی در دنیای معاصر که به همت دانشکده علوم و فنون قران تهران برگزار شد، با اشاره به تفاوت زندگی قرآنی و غیر قرآنی، گفت: خداوند می‌فرماید: ما می‌خواهیم شما را از تاریکی به نور بیاوریم.

وی افزود: قرآن تنها کتاب مفید بلکه ضروری زندگی بشر است بنابراین کلمات آن جز از ناحیه خداوند نمی‌توانست بیاید و همه آن چیزی که خداوند باید به بشر می‌گفت در این قرآن ذکر کرده است.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه قرآن کتاب مقدس مسلمانان نیست بلکه پیام خداوند برای همه بشریت است، ابراز کرد: خداوند برای آخرین بار و برای همیشه از طریق قرآن با بشر سخن گفت و این کامل‌ترین پیام به شمار می‌رود بنابراین انسان باید بداند با بهره‌گیری از قرآن چگونه با فرصت‌ها و تهدیدها مواجه شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه قرآن کریم در همه ابعاد زندگی انسان نشانه است، اظهار داشت: ما باید قرآن را درست بشناسیم و بدانیم که قرآن در کدام جایگاه مطرح می‌شود که مبادا در موقعیت نادرست بیان شود.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم همه بشریت را مورد خطاب قرار می‌دهد، گفت: در هیچ آیه و بخشی از قرآن نیست که پاسخ سؤالات انسان در آن نباشد زیرا آیات الهی کلام‌الله است بنابراین لازم است در آیات قرآن کریم به پاسخ‌ها و نفی برخی پرسش‌ها توجه شود.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه آخرین شبهاتی که امروز درباره نزول آیات قرآن وارد می‌شود مانند همان شبهات نخستین است، عنوان کرد: زمانی که پیامبر اکرم(ص) آیات قرآن کریم را به زبان جاری می‌کردند برخی به رسول خدا می‌گفتند تو مجنون شده‌ای، برخی دیگر بیان می‌کردند چرا آن فرشته‌ای که وحی را بر تو نازل می‌کند ما او را نمی‌بینیم، تو مانند ما راه می‌روی و غذا می‌خوری پس چرا باید خداوند با تو سخن بگوید و ما از این امر بی‌بهره باشیم.

وی بابیان اینکه آموزه‌ها و تعالیم پیامبر اکرم(ص) از معجزات مهم به شمار می‌رود، عنوان کرد: بشر تا قبل از بعثت پیامبر اکرم(ص) به معجزات فیزیکی انبیای الهی عادت کرده بودند و چون پیامبراکرم(ص) آخرین پیامبر بودند باید این معجزات فیزیکی به اتمام می‌رسیدند به همین دلیل معجزه پیامبر خاتم(ص) پیام بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اینکه انسان در هنگام قرائت قرآن کریم باید بداند که مخاطب قرآن خود فرد و همه جوامع بشری است، گفت: هسته دین نبوت است نبوت یعنی قرآن کریم، بسیاری از انسان‌ها خداوند را قبول دارند و خلقت انسان را می‌پذیرند ولی در اینکه خداوند با انسان سخن گفته یا نه شک دارند.

وی افزود: قرآن کریم را باید درست فهمید و برای این فهم درست نیاز به تبیین پیامبر است. خداوند نه مکان و نه زمان دارد در حالی که انسان در زمان و مکان محدود است بنابراین برای آنکه بتواند قرآن را درک کند نیاز به وجود پیامبر است.

رحیم‌پور ازغدی در بخش دیگر با بیان اینکه پرهیزکاری جزء لوازم تقوا است، گفت: تقوا یعنی جدی گرفتن خدا و او را محور امور قرار دادن، انسان باید تقوا و عمل صالح را محور زندگی خودش قرار دهد./۸۱۱۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات