۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۵۴۱۵۳۸
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

سبک و سیره نبوی بهترین الگو برای تمام بشریت است

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: با اطمینان می‌توان گفت که سبک و سیره نبوی بهترین منبع الگوبرداری نه‌تنها برای مسلمانان بلکه برای تمام بشریت است.
حجت الاسلام قدیمی - استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای خراسان شمالی، امروز در دیدار شماری از روحانیان استان که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، با اشاره به اهمیت الگوگیری از رسول گرامی اسلام در شئون مختلف زندگی، اظهار کرد: جامعیت و شمول سیره پیامبر اکرم بی‌نظیر است.

وی افزود: سیره رسول اکرم مانند آیین اسلام، از چنان شمول و جامعیتی برخوردار است که تمام شئون انسانی، فردی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی، سیاسی و اقتصادی را در برمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام قدیمی خاطرنشان کرد: پیامبر در عین اینکه مردی امین و درستکار است، همسایه‌ای نیکوکار، صدیقی مخلص و خیرخواه، مربی نمونه و جامع، شوهری کریم، پدری مهربان، رهبری دلسوز و حکیم و شجاع، رییس دولتی هشیار و ایثارگر، سیاست‌مداری پیروز و مدبر، معاهدی وفادار، قاضی عادل و دلیر، تاجری راست‌گو و باانصاف، عالمی زاهد و عابد، سلحشوری نیرومند، فرماندهی خردمند و با تدبیر نیز بوده است.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه اضافه کرد: نبی مکرم اسلام مرد عقل و تدبیر و سیاست بوده و قهرمانی است که در جنگ‌ها همواره با نصر و پیروزی همراه بوده است.

وی تصریح کرد: بنابراین، حضرت محمد (ص) هم یک رهبر انقلابی است، هم معلم اخلاق و آموزنده کتاب الهی و هم مربی دلسوز، برای هر انسانی در هر عصری و نسلی است.

حجت‌الاسلام قدیمی اظهار کرد: الگو بودن رسول گرامی اسلام به‌اندازه‌ای است که جورج برناردشاو می‌گوید: «به عقیده من اگر تمام مشکلات بشریت را به حضرت محمد (ص) و مکتبش عرضه بداریم، به شایستگی حل و فصل خواهد کرد».

وی در ادامه با اشاره به دقیق و کامل بودن سیره نبوی، افزود: سبک زندگی و حیات پیامبر خاتم، به‌صورت کامل و تمام از عصر ولادت تا رحلت او تدوین شده و تمام جزئیات زندگی وی از دوران کودکی و نوجوانی و حتی چگونگی خوردن و خوابیدن و دوران شیرخوارگی تا جوانی، گزینش همسر یا همسران با نام و نشان از نسل گذشته و اجداد او، در کمال وضوح ثبت شده است؛ ازاین‌رو می‌توان با اطمینان گفت که سبک و سیره نبوی بهترین منبع الگوبرداری نه‌تنها برای مسلمانان بلکه برای تمام بشریت است./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات