۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۴۱۶۳۵

تشکیل کمیته مشترک تقریب اسلام و مسیحیت

وزیرخارجه عراق در دیدار با وزیرخارجه واتیکان در مورد تشکیل کمیته مشترک تقریب میان پیروان آیین اسلام و مسیحیت توافق کردند.
اسلام و مسیحیت

به گزارش خبرگزاری رسا، «ابراهیم جعفری»، وزیر خارجه عراق در جریان سفر به کشور ایتالیا برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی «گفت‌‌وگوهای مدیترانه‌ای، با «پل گالاگر» وزیر خارجه واتیکان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار، درباره تشکیل کمیته مشترک تقریب میان پیروان آیین اسلام و مسیحیت به منظور تقویت صلح جهانی توافق کردند.

تقویت همکاری‌های دوجانبه میان دولت عراق و واتیکان، بررسی اوضاع امنیتی و سیاسی عراق و پیروزهای‌های بزرگ عراقی‌ها در جنگ با داعش از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار مورد بحث قرار گرفت.

وزیر امور خارجه عراق در دیدار با بیان این که گروه تروریستی داعش وحشیانه‌ترین جنایات را در حق ملت عراق انجام داده است، گفت: تروریسم همه بشریت را هدف قرار داده و هیچ تفاوتی میان قاره‌های مختلف، ادیان، مذاهب و نژادهای گوناگون قائل نیست.

وی با تاکید بر این که تروریست‌ها دشمن همه بشریت هستند، از وزیر امور خارجه واتیکان خواست در چارچوب تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف به عراق سفر کند.

پول گالاگر نیز در این دیدار ضمن تاکید بر حمایت واتیکان از عراق در جنگ علیه تروریسم، تصریح کرد: نخست وزیر واتیکان در آینده‌ای نزدیک به منظور همکاری و هماهنگی برای سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به  کشورعراق، به بغداد سفر خواهد کرد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات