۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۵۴۱۶۴۶

عالم سنی غرب گرایی را آفت وحدت اسلامی می داند

نایب رییس دانشگاه دمشق گفت: سطحی نگری در بین برخی افراد امت اسلامی موجب شده آنان به دامان غرب بیفتند و به آفتی برای وحدت امت اسلامی تبدیل شوند.
دکتر شیخ عبدالسلام راجح از علمای بزرگ اهل سنت سوریه

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عبدالسلام راجح از علمای اهل تسنن سوریه در برنامه «امه واحده» شبکه جهانی الکوثر با اشاره به اصطلاح «تشیع انگلیسی» که درباره برخی افراد جامعه شیعیان به کار برده می شود گفت: مشابه چنین گروه هایی در بین اهل سنت نیز وجود دارد. چنین افرادی به علت سطحی نگری و نداشتن دیدگاهی روشن از وحدت امت اسلامی به دامان کشوری افتاده اند که از زمان فاجعه فلسطین تاکنون همواره دشمن شماره یک امت اسلامی بوده است.

نایب رییس دانشگاه دمشق خاطرنشان کرد: مسلمانانی که خود را به دامان آمریکا و انگلیس انداخته اند بدانند که از این کشورها جز زیانکاری و بیرون افتادن از چارچوب امت واحده اسلامی بهره ای نخواهند برد.

شیخ راجح با اشاره به این که امت اسلامی را فقط فرزندان این امت می توانند حفظ کنند و مولفه های خیزش و پیشرفت این امت فقط در وحدت آن نهفته است افزود: به طور کلی غربی ها خیر و صلاح این امت را نمی خواهند بلکه به دنبال جذب افرادی از این امت هستند که وارد جرگه افراط گرایی شده اند تا از آنها برای تبلیغات علیه اسلام استفاده کنند و به وحدت این امت ضربه بزنند.

این استاد سوری علوم اسلامی تاکید کرد اکنون زمان آن است که دوگانگی شیعه و سنی کنار گذاشته شود و امت اسلامی وحدت خود را به رغم تنوع طیف هایش، اعلام کند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: مهر

ارسال نظرات