۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۴۱۶۴۷
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

حضرت محمد وارث تمام خوبی‌های پیامبران و مصلحان بشریت است

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: حضرت محمد(ص) وارث تمام خوبی‌های پیامبران بزرگ و مصلحان بشریت و منزه از همه زشتی‌ها و کاستی‌ها و افراط و تفریط‌ها است؛ ازاین‌رو می‌تواند برای تمام افراد بشر از هر نژاد و اقلیمی، الگو و مقتدا باشد.
حجت الاسلام قدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای خراسان شمالی، امروز در جمع مردم و نمازگزاران در حسینیه شهدای مصلای امام خمینی (ره) بجنورد با گرامیداشت هفته وحدت و فرارسیدن سالروز میلاد نبی مکرم اسلام، اظهار کرد: سبک و سیره حضرت محمد (ص) بهترین الگو برای تمام مردم جهان در همه شئون فردی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه شخصیتی بدین جامعیت و گستردگی، در هیچ‌یک از ادیان جهان یافت نمی‌شود، افزود: رهبران کشورها، هر کدام در یک یا چند صفت برجسته، ظهور و جلوه داشته‌اند؛ ولی در مسائل دیگر یا خیلی معمولی یا پایین‌تر از معمول یا حتی نفرت‌انگیز بوده‌اند.

حجت‌الاسلام قدیمی اضافه کرد: اغلب رهبران و شخصیت‌های برجسته جهان در همان خصلت‌های خوب نیز معتدل نبوده‌اند، بلکه بعضاً دچار افراط و تفریط شده‌اند. وانگهی، اخباری پراکنده و متناقض از کارها و صفات آن‌ها به ما رسیده است که اغلب آن‌ها غیر مستند است و اصالت و اعتباری چندانی ندارد.

وی ادامه داد: امثال بودا، ارسطو و کنفوسیوس، سقراط، بقراط، ناپلئون و جورج واشنگتن نیز با سوابق و لواحقی که دارند، برای الگو شدن تناسبی ندارند، مثلاً درباره بودا گفته‌اند که شاهزاده عیاش و هرزه‌گردی بیش نبوده که ناگهان بودای مقدس شده و چندین هزار سال است که مخفی شده است و پیروانش بر این باورند که روح او در بدن دیگری حلول کرده و در آینده ظهور می‌کند و هم اکنون تعلیمات بودا، آکنده از خرافات و ضد علم و عقل است.

حجت‌الاسلام قدیمی اظهار کرد: ارسطو فیلسوفی است که از جهاتی مطلوب و از جهات دیگر مانند ناپلئون و جورج واشنگتن نامطلوب است یا در بعضی از صفات، آدم معمولی و در برخی دیگر زیر صفر است.

وی افزود: حضرت محمد (ص) که وارث تمام خوبی‌های پیامبران بزرگ و مصلحان بشریت و منزه از همه زشتی‌ها و کاستی‌ها و افراط و تفریط‌ها است؛ ازاین‌رو می‌تواند برای تمام افراد بشر از هر نژاد و اقلیمی، الگو و مقتدا باشد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات