۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۵۴۱۷۳۶
با هدف ارتقای سطح امور آموزشی صورت گرفت؛

برگزاری کارگاه مهارت های عمومی تدریس ویژه اساتید مدارس علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری از برگزاری کارگاه مهارت های عمومی تدریس ویژه اساتید سطح دو مدارس علمیه خواهران این استان خبر داد و گفت: این دوره به مدت سه روز با حضور بیش از ۵۵ استاد سطح دو مدارس علمیه خواهران به میزبانی هتل لاله شهرکرد برگزار شد.
کارگاه مهارت های عمومی تدریس ویژه اساتید مدارس علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری

طاهره اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از برگزاری کارگاه مهارت های عمومی تدریس ویژه اساتید سطح دو مدارس علمیه خواهران این استان خبر داد و گفت: این دوره به مدت سه روز با حضور بیش از 55 استاد سطح دو مدارس علمیه خواهران به میزبانی هتل لاله شهرکرد برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این دوره هر ساله در راستای توانمندی اساتید مدارس علمیه خواهران استان برگزار می شود، افزود: در این دوره اصول و فنون مربوط به نحوه تدریس از سوی اساتید مجرب دعوت شده از قم آموزش داده شد و در پایان نیز گواهی پایان دوره به شرکت کنندگان اهدا شد.

اکبری با بیان اینکه هدف از برگزاری این دوره رشد و ارتقای سطح آموزشی و علمی مدارس علمیه خواهران استان بود، ابراز کرد: به یقین اگر استاد حوزه علمیه بتواند با طلاب ارتباط دوستانه برقرار کند و نسبت به مهارتهای تدریس توانمندی کامل داشته باشد، سطح علمی و اخلاقی طلاب نیز رشد پیدا خواهد کرد و این همان چیزی است که باید در حوزه شکل بگیرد.

وی ارتقای سطح علمی و اخلاقی طلاب را مهمترین رسالت حوزه های علمیه برشمرد و تصریح کرد: این رسالت زمانی تحقق پیدا می کند که استاد در همه زمینه ها مهارت لازم را داشته باشد که به حمدالله امروز استان از این نظر در بهترین جایگاه قرار دارد.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با اشاره به موضوعاتی که در این کارگاه سه روزه مطرح شد، خاطرنشان کرد: در این دوره نحوه بالا بردن بهره وری علمی، استفاده بهتر از زمان برای تدریس و ارتباط گیری صحیح با طلاب به منظور تفهیم درس به اساتید آموزش داده شد.

این مقام مسؤول، استفاده از روشهای نوین تدریس را لازمه پیشرفت همه جانبه حوزه های علمیه خواهران بیان کرد و ادامه داد: با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و شرایط امروز جامعه دیگر نمی شود تنها از روشهای تدریس سنتی استفاده کرد؛ باید حوزه های علمیه نیز متناسب با شرایط روز جامعه ارتقا پیدا کنند که استفاده از روشهای نوین تدریس یکی از این شرایط است.

وی نقش استاد در رشد اخلاقی طلاب را غیرقابل انکار دانست و افزود: امور اخلاقی و تهذیبی یکی از ارکان اصلی حوزه های علمیه خواهران است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و در این بین نقش استاد اساسی و کاربردی است.

اکبری با تأکید بر اینکه تدریس یک عمل برنامه ریزی شده است که نیاز به طراحی آموزشی دارد، اظهار کرد: حوزه های علمیه خواهران نیازمند تدریسی هستند که سرانجامش به پرسش گری، ایجاد امنیت فکری، پذیرش نظرات آنی، تشویق به مطالعه و آزادی عمل دادن ختم شود که اگر این گونه شود قطعا با خود موفقیت به همراه دارد./9457/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات