۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۵۴۱۹۱۹
رييس مجتمع آموزشي کوثر قم:

پيروزي بر داعش در سايه رهبري الهي محقق شد

رييس مجتمع آموزشي کوثر قم پيروزي جبهه مقاومت را دستاورد وجود مرجعيت شيعه و ولايت فقيه دانست و گفت: رمز پيروزي امروز سربازي و سلحشوري آحاد مردم مجاهد کشورهاي اسلامي زير پرچم رهبري الهي و مرجعیت قدرتمند شيعه است.
سردار جواد ملكي جشن بزرگ وعده صادق جشن بزرگ وعده صادق

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، سردار جواد ملکي، سه شنبه شب در جشن بزرگ وعده صادق در مجموعه ورزشي شهداي بسيج كاشان، با تبريک ميلاد پيامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گفت: زماني که انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد دشمنان ملت ايران به ويژه آمريکا به طور پيوسته به دنبال نابودي اين نظام ديني بودند و از انواع توطئه ها در اين مسير استفاده کردند.

وي، توطئه داعش را يکي از آخرين خدعه‌ها ذکر و افزود: آنها با هدف ساقط کردن دولت سوريه و به دنبال آن به قدرت رساندن دست نشانده‌اي وابسته به خود به دنبال تضعيف جايگاه ايران اسلامي در منطقه بودند.

فرمانده مجتمع آموزشي کوثر قم، ‌به پيشروي‌هاي ابتدايي نيروهاي تکفيري داعش در منطقه اشاره و تصريح کرد: آنها تا دمشق و زينبيه نيز آمدند، اما رشادت‌هاي رزمندگان اسلام اعم از مجاهدان افغانستاني و ‌سوري و هم نقش‌‌آفريني جمهوري اسلامي ايران، سبب شکست خوردن اين توطئه شوم آنها شد.

سردار ملکي با اشاره به نابودي داعش به صورت ساختاري و دولتي، خطر اين گروه تروريستي، اظهار داشت: اکنون که به موفقيت در عراق و سوريه رسيده‌ايم فکر نکنيم که مسير تمام شده است، بلکه بايد مقاومت را همچنان ادامه دهيم و نسبت به توطئه‌هاي دشمن هوشيار باشيم.

وي، موفقيت به دست آمده در جبهه مقاومت را دستاورد وجود مرجعيت شيعه و ولايت مطلقه فقيه قلمداد و تصريح کرد: رمز پيروزي امروز سربازي و سلحشوري آحاد مردم مجاهد کشورهاي اسلامي زير پرچم رهبري الهي و مرجع قدرتمند شيعه است.

اين فرمانده دوران دفاع مقدس، با يادآوري پيشرفت‌هاي تکنولوژيکي و قدرت‌هاي برتر نظامي استکبار، تنها عامل قدرت‌ و اقتدار جبهه حق را رهبري ديني و ايمان راسخ مجاهدان اين مسير دانست.

در ادامه سعيد ابريشمي ‌راد شهردار کاشان، گفت: يکي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي پيامبر خاتم(ص) به عنوان بهترين مخلوق خداي متعال و شريف وجود عالم، همانگونه که در قرآن کريم مورد اشاره قرار گرفته «خلق عظيم» بوده و نيز رسالت ايشان بر مبناي «مکارم اخلاق» بنا نهاده شده است.

وي، اخلاق را جزء جدايي‌ناپذير زندگي دانست و خاطرنشان کرد: اين مفهوم مجموعه‌اي از بايدها، نبايدها و هنجارهايي است که حريم‌ زندگي ما را ايجاد مي‌کند و در تمام ارکان زيست ما نقش دارد چنانکه حتي در عرصه‌‌ فراگير بشري مانند کار نيز از اخلاق حرفه‌اي نام مي‌بريم.

شهردار کاشان در عين حال يادآور شد: گرچه اخلاق محور همه موضوعات زندگي بشر بوده و در قالب رکن رفتار انسان امروزي مطرح است اما خود ريشه در فرهنگ به عنوان مجموعه‌اي از آداب و رسوم صدها و هزاران سال زندگي انسان‌ها در کنار يکديگر دارد.

ابريشمي ‌راد با بيان اينکه اگر بخواهيم به اخلاق به عنوان يک بسته کلي در زندگي نگاه درست داشته باشيم بايد به فرهنگ و ارزش‌هاي فرهنگي صحيح بنگريم گفت: امروز تغييرات سريع اجتماعي،‌ سبک زندگي و تکنولوژي در زندگي ما نفوذ کرده و سبب بروز آسيبهايي در عرصه فرهنگ از جمله پس‌افتادگي و گسست فرهنگي شده‌ايم که بايد مراقب باشيم اين آسيب‌ها، خدشه‌اي به رفتار، گفتار، کردار و تعامل ما با يکديگر وارد نکند.

وي،‌ تزريق روحيه «مثبت‌انديشي» و «مشارکت‌جويي اجتماعي» را شيوه‌هاي موثري براي مقابله با آسيب‌هاي فرهنگي قلمداد و بيان کرد: امروز در سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان به عنوان متولي موضوعات فرهنگي و ارزش‌هاي اجتماعي اين دو نوع رويکرد بايد مورد توجه قرار گيرد که برگزاري جشني اعتقادي با هدف تزريق نشاط و به تبع آن وحدت و مشارکت‌پذيري مي‌تواند در اين راستا تعريف شود.

شهردار کاشان، همچنين با اشاره به جايگاه شهرداري و بسيج به عنوان دو نهاد مردمي،‌ خواستار استمرار و تقويت تعامل و وفاق مجموعه‌هاي مختلف براي ارائه خدمات شايسته‌تر به مردم کاشان شد.

لازم به ذکر است: جشن بزرگ وعده صادق  که به همت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري و با همکاري ناحيه مقاومت بسيج کاشان برگزار شد، با حضور گسترده خانواده شهداي مدافع حرم، ايثارگران ايراني و افغانستاني در دفاع از حريم آل‌الله، اعضاي تيپ فاطميون، جمعي از مديران شهري و اقشار مختلف مردم کاشان همراه بود./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات