۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۴۱۹۲۴
حجت الاسلام علوی تهرانی:

پیامبر اسلام رحمت برای بشریت است

حجت الاسلام علوی تهرانی گفت: امت‌های گذشته به واسطه نفرین پیامبرانشان دچار بلا می‌شدند اما پس از پیامبر اسلام(ص) چنین اتفاقاتی رخ نمی‌دهد چراکه ایشان رحمت برای بشریت است.
علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدباقر علوی تهرانی استاد حوزه علمیه شامگاه سه شنبه به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص) در مسجد به سخنرانی پرداخت و گفت: پیامبر اسلام برتر از سایر انبیا است که در قرآن، برهان و عرفان قابل اثبات است.

وی افزود: پیامبر(ص) از همه پیامبران به این دلیل برتر بودند که یقین، حسن خلق و سخاوت داشتند.

حجت الاسلام علوی تهرانی درباره حسن خلق پیامبر(ص) عنوان کرد: پیامبر اسلام(ص) بنیانگذار مکتب اخلاقی است که مورد توجه خداوند بوده است، هر کس بخواهد به خداوند نزدیک شود باید شبیه‌ترین به پیامبر اکرم(ص) باشد.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: گاهی رفتارهای اخلاقی پیامبر(ص) به جای هزاران استدلال به کار برده می‌شود، هدف پیامبر(ص) ورود مردم به اسلام است اما ابزار ایشان برای رسیدن به این هدف رفتار اخلاقی است، مکتب اخلاقی پیامبر(ص) روشی برای رساندن مردم به سوی خداوند است.

وی اظهار داشت: اخلاق پیامبر(ص) عطای الهی نبود بلکه حسن خلق از صفات ایشان بود که خداوند آن را ستوده است.

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به خصوصیت دیگر پیامبر گرامی اسلامی(ص) عنوان کرد: سخاوت نفس از دیگر ویژگی‌های پیامبر اسلام (ص) بود، در جمع دو نوع سخاوت بذل و نفس وجود دارد.

این استاد حوزه علمیه گفت: در سخاوت بذل سخی تا حد توان از اموال خود به دیگران می‌بخشد اما در سخاوت نفس انسان سخاوتمند با وجود نیاز آنچه راکه در دست دیگران است طلب نمی‌کند که مردم به آن بلندنظری می‌گویند.

وی ابراز کرد: سایر انبیا برای زحمات هدایت خود از مردم طلب اجر نکردند اما مقام پیامبر اسلام(ص) چنان بالا است که اجر و پاداش خود را مودت اهل بیت(ع) قرار داد که همین امر هم برای امت مفید به فایده است.

جت الاسلام علوی تهرانی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) نه تنها رحمت برای مسلمانان که برای همه عالم رحمت هستند، قبل از ایشان امت‌هایی که هدایت نمی‌یافتند به واسطه نفرین پیامبرانشان دچار بلا می‌شدند اما پس از پیامبر اسلام(ص) چنین اتفاقاتی رخ نمی‌دهد چراکه ایشان رحمت برای بشریت است./۸۰۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات