۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۴۱۹۵۵

برگزاری مراسم جشن میلاد پیامبر در ترکمنستان

جشن میلاد رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت با حضور اقشار مختلف مردم محلی و ایرانیان مقیم ترکمنستان در عشق‌آباد برگزار شد.
میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق مبارک باد

به گزارش خبرگزاری رسا، ویژه برنامه گرامیداشت سالروز میلاد حضرت پیامبر عظیم‌الشان اسلام حضرت محمد(ص) و فرزند بزرگوار ایشان حضرت امام جعفر صادق(ع) با قرائت آیاتی از قرآن کریم و سخنرانی کوتاه «محمد جواد ابوالقاسمی» رایزن فرهنگی سفارت ایران در ترکمنستان آغاز شد.

«عباس خامه‌یار» معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران که به عنوان مهمان ویژه در مراسم و جشن فرخنده حضور داشتند، طی سخنانی به ابعاد مختلف میلاد حضرت پیامبر اسلام (ص) نبوت و فلسفه خاتم الانبیاء اشاره کرد.

اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، ارائه مقالات به زبان‌های فارسی، روسی و ترکمنی در مدح رسول اکرم (ص) برگزاری نمایشگاه تابلو عکس و نقاشی، اجرای نمایشنامه‌های مختلف با این موضوعات از سوی فارسی آموزان محلی رایزنی فرهنگی و پذیرایی از مهمانان از برنامه‌های دیگر این ویژه برنامه بود که تا پاسی از شب ادامه داشت.

لازم به ذکر است که در کلیه مساجد بزرگ ترکمنستان ویژه برنامه های به مناسبت میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) به خصوص مولودی خوانی برگزار شد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

ارسال نظرات