۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۴۱۹۶۰
حجت الاسلام والمسلمین مدنی:

غرب نمی تواند ریشه تمدنی ما را انکار کند

مدیر جامعه الزهرا(س) تربیت را اساس کنش های تمدن اسلامی توصیف کرد و گقت: بازگو کردن پیشینه فرهنگ و تمدن زمینه افزایش اعتماد به نفس دانش پژوهان خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین مدنی مدیر جامعه الزهراء اختتامیه دومین جشنواره علمی اساتید حوزه علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی امروز در مراسم تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی کارکنان جامعه الزهرا(س) در سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) و حضرت امام صادق(ع) که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا برگزار شد، با بیان این که غرب هرگز نمی تواند سابقه تمدنی ما را انکار کند، اظهار داشت: در زمانی که اروپا در جهل و خرافه غرق بود در سرزمین ما علم پرسه تولید در جریان بود.

مدیر جامعه الزهرا(س) با تاکید بر این که سرمایه های علمی و تمدنی ملل اسلام در طول تاریخ به غرب منتقل شد، ابراز داشت: این پروسه آنقدر ادامه یافت که می توان به این حقیقت تصریح داشت که«غرب با فلسفه قدیم خودش هم از طریق ترجمه آثار علمای ما آشنا شده است.»

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با تاکید بر این که مساله که پیشرفت امروز غرب به خاطر استعمار و استثمار ملت ها به ویژه امت اسلام است، گفت: دانش آموزان و دانشجویان ممتاز باید بدانند که آینده و سابقه تمدنی اسلام تضمین کننده رفتارهای علمی آنان است.

وی افزود: قانون حمورابی به عنوان اولین قانون نوشته شده بشری مربوط به تمدن ایلامی های شوش است که در این سرزمین نوشته شده است، این در حالی است که لوح این قانون را بعدها غارت کردند و اکنون در موزه پاریس نگهداری می شود.

مدیر جامعه الزهرا(س) در ادمه به ماجرای پانهادن انسان به کره ماه اشاره کرد و عنوان داشت: انسان وقتی که برای اولین بار روی کره ماه قدم گذاشت برنامه از این قرار بود که بر فراز چند تپه از ماه لوح هایی را نصب کنند تا این اماکن به به اسم دانشمندان نام گذاری کنند.

وی افزود: یکی از این لوح ها به نام دانشمند شهیر ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی ثبت شد که به اعتراف خود غربی ها رسیدن به ماه جز با تکیه بر تحقیقات این اندیشمند مسلمان میسر نمی شد و یک لوح هم به اسم ابوریحان بیرونی ثبت شد؛ براین اساس این مساله نشان می دهد که غرب قادر به انکار ریشه های تمدنی ما نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی از والدین خواست تا این سابقه های تمدنی اسلام را برای فرزندان خود بازگو کنند، اظهار داشت: بازگو کردن پیشینه فرهنگ و تمدن زمینه افزایش اعتماد به نفس دانش پژوهان خواهد شد.

مدیر جامعه الزهرا(س) تربیت را اساس کنش های تمدن اسلامی توصیف کرد و گقت: مهم ترین سرمایه زندگی ما ماشین، خانه، باغ، زمین و ویلای ما نیست، بالاترین سرمایه ما بچه هایمان هستند از این رو باید برای تربیت آنها وقت گذاشت و سرمایه گذاری کرد.

وی افزود: تربیت مهم ترین و اساسی ترین مولفه تعیین کننده در جریان تمدن نوین اسلامی است، بر یان اساس به اندازه ای که برای کفش و کلاه بچه ها سرمایه گذاری می کنیم باید برای ذهن و فکر آنها هم خرج کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی ضمن گرامی داشت یاد بزرگانی چون شهید تهرانی که در شرایط تحریم با کار علمی و تلاش شبانه روزی کاری کردند که امروز شرق و غرب از پیشرفت های ما انگشت حیرت به دهان دارند، ابراز داشت: پیروزی هایی که در نوار غره، فلسطین، سوریه، لبنان و امروز در یمن شاهد آن هستیم نتیجه مجاهدت ها و تلاش های کسانی امثال شهید تهرانی است که با تقویت دانش دفاعی، آن را در اختیار مظلومان عالم قرار دادند.

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به این که همه طلاب و کارکنان جامعه الزهرا(س) زیر پرچم حضرت زهرا(س) هستند و ما با افتخار می گوییم که جامعه الزهرایی هستیم بیان داشت: از آنجا که منسوب به آن حضرت هستیم باید با دیگران فرق داشته باشیم و در حجاب و عفاف، درس خواندن و اخلاق و رفتار ویژه و سرآمد باشیم./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات