۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۵۴۲۱۳۵
تجمع علمای مسلمان لبنان:

انتقال سفارت آمریکا به قدس به معنای اشغال قطعه‌ای از خاک فلسطین است

علمای شیعه و سنی لبنان انتقال سفارت آمریکا به قدس را به معنای اشغال قطعه ای از خاک فلسطین توصیف کردند.
تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، تجمع علمای مسلمان لبنان با محکومیت تصمیم دولت آمریکا مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نوشت: معامله قرن که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا وعده آن را داده بود در حال اجراست تا قدس به پایتخت رژیم صهیونیستی مبدل شده و سفارت آمریکا نیز به این شهر منتقل شود.

در این پیام آمده است: این تصمیم جنایتکارانه علیه امت اسلامی و انسانیت باید با مخالفت شدید روبرو شده و به شیوه های مختلف در برابر تحقق آن ایستاد چرا که توهین به یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان و توهین به همه تصمیم های بین المللی به ویژه تصمیم سازمان ملل مبنی بر مخالفت با اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به شمار می آید. 

تجمع علمای مسلمان لبنان افزود: انتقال سفارت آمریکا به قدس به معنای اشغال قطعه ای خاک از سوی این کشور برای برپایی سفارت است و فلسطینیان این حق را دارند که با همه امکانات در برابر این مساله ایستادگی کنند.

این تجمع از سازمان همکاری اسلامی خواست مواضع روشن و قاطعی در این باره اتخاذ کرده و روابط خود را با آمریکا با شجاعت قطع کند تا این کشور مجبور به عقب نشینی از این تصمیم شده و در دادگاه بین المللی و شورای امنیت مورد مجازات قرار گیرد.

علمای شیعه و سنی لبنان همچنین دولت فلسطین را به اعلام لغو همه توافقنامه های امضا شده در اسلو و سایر نشست ها و لغو هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی و گرایش به سوی حمایت از مقاومت به عنوان تنها راه آزادی فلسطین و اذعان به ناکامی عملیات سرسپردگی و اعتماد به آمریکا به عنوان واسطه نزاع عربی و صهیونیستی فراخواندند.

آنان در بخش پایانی پیام بر لزوم تحکیم مصالحه میان گروه های فلسطینی به ویژه فتح و حماس و احیای سازمان آزادی فلسطین و تشکیل اتاق عملیات مشترک مقاومت جهت افزایش عملیات نظامی در خاک فلسطین تأکید کردند.

توطئه گران عرب محکوم به سقوط هستند

جنبش توحید اسلامی نیز این اقدام دولت آمریکا را ظالمانه توصیف کرد و ادامه داد: تحریف تاریخ و همچنین جغرافیا از سوی دولت های استعماری غربی به ویژه دولت شرور آمریکا به عنوان حامی صهیونیسم جهانی از قرن ها پیش تاکنون یک مساله عجیبی نیست.

این جنبش تأکید کرد که برخی نظام های عربی نیز در این توطئه جدید علیه امت اسلامی دست داشته و با حمایت صدها میلیارد دلاری از آمریکا و گشودن دروازه جزیره عربی به روی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در حال تکمیل این توطئه هستند.

توحید اسلامی اظهار  داشت که همه این اقدامات محکوم به نابودی هستند زیرا حق جاویدان و باطل گذراست و این توطئه گران عرب نیز با سقوط رژیم صهیونیستی سرنگون خواهند شد./980/ب901/د

ارسال نظرات