۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۴۲۵۰۲

حکیم خروج عراق از بند هفت منشور سازمان ملل را تبریک گفت

رییس حزب جریان حکمت ملی طی بیانیه‌ای خروج عراق از بند هفت منشور سازمان ملل و آغاز مرحله‌ای جدید به روی کشورش را به مردم عراق تبریک گفت.
عمار حکیم

به گزارش خبرگزاری رسا، با اعلام خروج عراق از بند هفت منشور سازمان ملل، «سید عمار الحکیم» رییس حزب تازه تاسیس جریان حکمت ملی، طی بیانیه‌ای از این مسأله استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است: ما بسیار از تصمیم شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر خروج عراق از بند هفت منشور سازمان ملل پس از پایبندی عراق به کلیه تعهداتش خشنود شدیم به ویژه که دیگر باقی ماندن عراق در شرایط پیشین، قابل توجیه نبود.

سید عمار الحکیم سپس به ملت عراق این امر را تبریک گفت و نقش فعال و تلاش‌های بی بدیل پدرش «سید عبدالعزیز الحکیم» (ره) برای خارج کردن عراق از این بند طی دوران ریاستش بر شورای حکومت انتقالی عراق را یادآور شد.

وی تاکید کرد که خروج عراق از این بعد، این کشور را وارد مرحله جدیدی برای بازپس گرفتن جایگاه و نقش منطقه‌ای و بین‌المللی‌اش می‌کند. زیرا عراق به واسطه توانها و پتانسیل‌های موجود و ارتباطاتش، بیش از هر کشور دیگری می‌تواند نقش پل ارتباطی میان کشورهای منطقه را ایفا کند.

عنوان فصل هفتم اقدام در مورد تهدید علیه صلح، نقض صلح و اعمال تجاوز است که دارای ماده های مختلفی است و بر اساس آن ها شورای امنیت وجود هرگونه تهدید علیه صلح، نقش صلح و با عمل تجاوزکارانه را احراز و توصیه هایی خواهد نمود یا تصمیماتی خواهد گرفت که برای حفظ یا اعاده صلح و امنیت بین المللی به چه اقداماتی بر طبق ماده 41 و 42 باید مبادرت کند. در واقع این فصل اختیاراتی را به شورای امنیت می دهد که درباره موضوعات مورد بحث و با توافق اعضای شورا اقداماتی را انجام دهد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات