۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۴۲۵۳۸
عضو ارشد حزب الله:

آزادی قدس با سلاح مقاومت امکان‌پذیر است

عضو شورای مرکزی حزب الله با اشاره به خفت و ذلت حاکمان عربی در برابر آمریکا تاکید کرد که تنها راه آزادسازی قدس شریف تمسک به سلاح مقاومت است.
شیخ نبیل قاووق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در سخنانی در حسینیه منطقه طیرفلسیه جنوبی تاکید کرد که آمریکا با اعلام قدس به عنوان پایتخت خود جهان اسلام را به مبارزه فرا خوانده است.

شیخ قاووق گفت: آمریکا با رژیم صهیونیستی در تمامی جنایت‌ها علیه مسلمانان شریک است. آمریکا و اسرائیل تروریسم را در جهان پرورش دادند و هیچ روزی نبود که ترویج دهنده صلح در خاورمیانه باشد.

وی با بیان آنکه ما از آمریکا جز حمایت نظامی و سیاسی بدون قید و شرط از اسرائیل انتظار نداریم افزود: تصمیم ترامپ اوج خفت، خواری و ذلت مسؤولان، پادشاهان و حاکمان کشورهای عربی را نشان داد.

عضو شورای مرکزی حزب الله خاطر نشان کرد: حکام عرب زمانی که ترامپ برای شرکت در اجلاسیه «عربی ـ اسلامی ـ آمریکایی» به ریاض آمد با وی بیعت کرده و اعلام همبستگی کردند اما ترامپ امروز تمام آنها را تحقیر کرد و هیچ اهمیتی برای بیانیه‌هایشان قائل نیست.

شیخ قاووق تصمیم ترامپ را فضاحتی برای جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل دانست که در برابر مساله قدس هیچ اقدامی انجام نداده و اظهار داشت: هیچ قانون، طرح و بیانیه‌ای جهانی بدون اجازه آمریکا و اسرائیل صادر نمی‌شود.

وی تصریح کرد: قدس، فلسطین و مردمانش از کشورهای عربی انتظار برگزاری همایش و کنفرانس ندارند بلکه می‌خواهند برای حمایت و یاری فلسطین اقدامی انجام شود. آزادی قدس نه به دست پادشاهان و حاکمان بلکه به اراده مردان و سلاح مقاومت امکان پذیر است./981/ب902/ر

ارسال نظرات