۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۵۴۲۶۰۳
آیت الله حائری:

تصمیم آمریکا درباره قدس نتیجه سیاست‎های برخی از کشورهای منطقه است

یکی از مراجع تقلید خاطرنشان کرد که تصمیم آمریکا در باره قدس نتیجه سیاست‎های برخی از کشورهای منطقه و عدم توجه به توانایی امت اسلامی است.
 آیت الله حائری از مراجع عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید کاظم حائری از مراجع تقلید عراق مقیم شهر مقدس قم در بیانیه‎ای به تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: در زمانی که مسلمانان در حال برگزاری جشن میلاد نبی اکرم (ص) هستند، رییس جمهور آمریکا، قدس که قبله اول مسلمانان را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‎شناسد و درپی انتقال سفارتخانه خود از تل آویو به این شهر است.

آیت الله حائری تصریح کرد: این اقدام آمریکا توهین به امت اسلامی و مقدسات است و آنان با چنین کاری، اقدامات مجرمانه رژیم صهیونیستی در نزدیک به یک قرن را تایید می‎کنند بنابراین ما نیز مانند سایر ادیان الهی این تصمیم آمریکا را به شدت محکوم می‎کنیم.

وی اقدام آمریکا برای تغییر محل سفارتخانه خود در اراضی اشغالی را نتیجه اعتماد سران کشورهای منطقه به طرح‎های این کشور و ارتباط مخفیانه با اسرائیل است.

این مرجع تقلید خواستار هوشیاری امت اسلامی و عمل به وظایفش در احیا رسالت رسول اکرم (ص) شد و اظهار داشت: این تصمیم آمریکا ما را به یاد بیانیه شوم بالفور می‎اندزد.

وی ادامه داد: اگر امت اسلامی بر توانایی‎های ذاتی خود در مقابله با دشمنان استفاده می‎کرد اکنون ترامپ توانایی توهین به مقدسات آنان را نداشت.

آیت الله حائری خاطرنشان کرد که آمریکا تجربه خود را پس داده و برای همگان آشکار است که این کشور دوست واقعی نمی‎تواند باشد و فقط به دنبال مصالح خود و رژیم صهیونیستی است./994/ب902/ف

ارسال نظرات