۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۵۴۲۶۵۱
مدیر مدرسه علمیه امام سجاد:

رهبر معظم انقلاب در حد نبی واجب الاطاعه هستند

حجت الاسلام شفیعی گفت: باید به گونه ای رهبری معظم را بشناسیم که شبهات نتواند جایگاه ایشان را در ذهن ما تخریب کند؛ رهبر معظم نبی نیستند ولی از لحاظ جایگاهی همچون نبی واجب الاطاعه هستند.
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید حسن شفیعی، مدیر مدرسه علمیه امام سجاد، در سخنرانی شب گذشته که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: فرمان رهبری معظم نسبت به دیگران رحجان دارد.

وی در ابتدا با اشاره به آیه ششم سوره احزاب که می فرماید«النَّبِیُّ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ...» افزود: این آیه بیان می دارد آن چه از نبی و رسول باقی مانده است نیز چنین حکمی برایش جاری است؛ قرآن و عترت به عنوان دو رکن رکین باقی مانده از رسول الله(ص) نسبت جان انسان ها اولویت دارند.

حجت الاسلام شفیعی خاطرنشان کرد: این حکم در رابطه با فرزندان پیامبر(ص) یعنی سادات نیز جاری است؛ در هر کدام از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، عراق و حتی گروه حزب الله یکی از فرزندان پیامبر(ص) زمامدار هستند و امور جوامع اسلامی را پیش می برند.

مدیر مدرسه علمیه امام سجاد(ع) اضافه کرد: برخی از مردم بدون هیچ دلیلی از روی توهم پشت سر رهبری معظم حرف های دروغ می زنند و به ایشان افترا می بندند؛ در حالی که زندگی ایشان هیچ نقطه تاریکی ندارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در سال های گذشته شخصی نزد پدر بنده آمد و به آیت الله شهید بهشتی توهین کرد و سپس گفت، بهشتی چندین میلیون از پول های کشور را غارت کرده و به کشورهای غربی بُرده است، پدر بنده به او گفت، من چندین سال است که آقای بهشتی را می شناسم و این صحبت ها را نمی توان به ایشان اطلاق داد؛ در آن زمان حضرت آیت الله العظمی بروجردی آیت الله بهشتی را به عنوان نماینده خودشان در دانمارک انتخاب کرده بودند.

وی تصریح کرد: لازم است به افرادی که بدون هیچ پشتوانه و دلیل به بزرگان توهین می کنند، تذکر دهیم که قیامتی وجود دارد و همه اعمال از ریز تا درشت آن محاسبه خواهد شد.

حجت الاسلام شفیعی گفت: در صدر اسلام پیامبر(ص) از هر جهت بالاتر از بقیه بودند و در حال حاضر باید بدانیم چه کسی زمامدار جامعه مسلمین و مدافع منافع مسلمانان است؛ در حال حاضر وظیفه نبی بر عهده مقام معظم رهبری است؛ وجود و فرمان رهبری در حال حاضر از وجود و فرمان هر مؤمن دیگری رجحان بیشتری دارد.

مدیر مدرسه علمیه امام سجاد(ع) در پایان اذعان کرد: باید به گونه ای رهبری معظم را بشناسیم که شبهات نتواند جایگاه ایشان را در ذهن ما تخریب کند؛ رهبر معظم نبی نیستند ولی از لحاظ جایگاهی همچون نبی مورد اطاعت هستند./867/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات