۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۴۳۲۲۲

تبلیغ رسمی گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» در رسانه‌ رسمی سعودی

یک رسانه رسمی عربستان به انجام گفت‎وگویی با یکی از سرکردگان یک گروه تروریستی در منطقه و تبلیغ عقاید و اهداف جنگ طلبانه آن علیه کشورهای منطقه پرداخت.
مصاحبه روزنامه سعودی عکاظ با سرکرده گروه تروریستی پ ک ک

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه عکاظ از رسانه‌های رسمی سعودی با یکی از سرکردگان گروهک تروریستی پ، ک، ک از گروه‌های تروریستی مخالف دولت ترکیه مصاحبه کرد.

نکته عجیب در این مصاحبه این است که این رسانه رسمی سعودی، از واژه «وزیر خارجه pkk» برای یکی از سرکردگان این گروه تروریستی استفاده کرده است.

عکاظ جملات تهدید‌آمیز این سرکرده گروه تروریستی علیه کشورهای منطقه را برجسته کرد و از قول وی نوشت: «وزیر خارجه pkk در گفت‌وگو با عکاظ: آرامش قبل از طوفان در ایران.. اولویت ما ترکیه است».

این رسانه رسمی سعودی از «رضا آلتون» از سرکردگان پ ک ک به عنوان وزیر خارجه یاد کرده که اقدامی تامل‌برانگیز به شمار می‌رود، زیرا تا چندی پیش،‌ عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی، به صراحت گفته بود ما پ ک ک را گروهکی تروریستی می‌دانیم.

به نظر می‌رسد رویکرد و سیاست‌های اخیر ترکیه به ویژه در خصوص سوریه و دور شدن آن از عربستان در تبلیغ رسمی گروه‌های تروریستی منطقه که علیه کشورهای اسلامی فعالیت می‌کنند، دخیل بوده باشد.

خبرنگار سعودی که با «رضا آلتون» از سرکردگان حزب کارگران کردستان ترکیه گفت‌وگو کرده است،‌ به تشریح چگونگی فراهم شدن مقدمات این مصاحبه و مکان انجام آن پرداخته است، وی گفته است در این مصاحبه که در محل تمرکز این گروه در کوه‌های قندیل برگزار شده است، به مدت حدود چهار ساعت با وی درباره مسائل مختلف گفت‌وگو کرده است.

این سرکرده گروه تروریستی در پاسخ به سؤال رسانه رسمی سعودی درباره نیروهای حشد شعبی عراق به بیان الفاظ توهین‌آمیز درباره آن پرداخته و همگام با رویکرد خصمانه آل سعود علیه این نیروهای مردمی که از عوامل مهم پیروزی بر گروه تروریستی تکفیری داعش مورد حمایت سعودی‌ها بودند، مدعی شده است که حشد شعبی نسخه مشابه داعش است.

بیان ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران و ترویج تهدیدهای این سرکرده گروه تروریستی در ادامه این مصاحبه از سوی روزنامه عکاظ عربستان صورت گرفته است.

عکاظ در این مصاحبه سؤالاتی را با محور ضد ترکیه‌ای از این سرکرده پ ک ک مطرح کرده است تا نشان دهد انجام این مصاحبه با گروهی که تا چند ماه پیش وزیر خارجه سعودی آن را تروریستی قلمداد می‌کرد، با چراغ سبز حاکمان عربستان صورت گرفته است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات