۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۴۳۲۴۸
با سخنرانی آیت الله اعرافی؛

همایش حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز برگزار شد

همایش حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز با سخنرانی مدیر حوزه های علمیه و همچنین معاون بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب برگزار شد.
همایش حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز همایش حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز همایش حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز همراه با تجلیل از فعالان عرصه بین الملل حوزه امروز با حضور اندیشمندان و فعالان عرصه بین الملل در مدرسه امام کاظم(ع) قم برگزار شد.

سخنرانان ویژه این همایش آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب بودند.

آیت الله اعرافی با بیان این که برای داشتن حوزه ای تمدن ساز در عرصه بین الملل نیازمند عناصری هستیم به لزوم تغییر رویکرد آموزشی حوزه به رویکرد بین المللی اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی نیز با بیان این که سه چهارم جمعیت جهان با اسلام آشنایی ندارند، گفت: بخش بین الملل حوزه باید برای این جمعیت کثیر برنامه داشته باشد.

از دیگر سخنرانان این نشست می توان به حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی رییس مرکز خدمات حوزه علمیه اشاره کرد که وی نیز از ارائه تسهیلات ویژه به مبلغان بین الملل خبر داد.

قرائت پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به همایش حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز بخش دیگری از این همایش بود که حجت الاسلام سید اسحاق حسینی کوهساری رییس مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه ضمن بیان نکاتی به قرائت این پیام پرداخت.

دو نفر از فعالان و زبان دانان حوزه در عرصه تبلیغ بین الملل نیز در این همایش به ایراد سخنرانی پرداخته و بر ضرورت فعالیت های جدی حوزه در این عرصه تأکید کردند.

شخصیت های دیگری از جمله آیات ممدوحی، احمدی فقیه یزدی و فقیهی و همچنین حجج الاسلام والمسلمین رفعتی سخنگوی حوزه های علمیه، محمد حسن زمانی رییس دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه نیز در این همایش حضور داشتند.

در این همایش از حجج اسلام محد حسین قدامی، محمدمحسن مروجی طبسی، میثم قاسمی، سعیدجازاری، حمیدرضا غریب رضا، محمدکلباسی، سید جواد ورعی، عزالدین رضانژاد، حبیب حاتمی، محمدعلی جابری، جمال الدین سلیمانی، علی مدبر اسلامی، علی فلاح و حسین دیبا و همچنین آقایان یوسف دانشور، محسن مسچی، سید محمد شفیع نژاد، محمدعلی میرزایی، سید علی قلی قرائی و علیرضا کمیلی به دلیل موفقیت های متعدد در عرصه بین الملل تقدیر به عمل آمد.

یادآور می شود، در جنب این همایش نیز نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مراکز حوزوی بین المللی نیز برقرار بود که از این بین می توان به ارائه آثار در غرفه های جامعه المصطفی العالمیه، جامعه المرتضی، مؤسسه ترجمان وحی، مؤسسه بین المللی مطالعات اسلامی و مؤسسه دارالإعلام لمدرسه اهل البیت اشاره کرد./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات