۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۵۴۳۳۸۱

دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در تبریز فعال شد

دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه استان به همت نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در دانشگاه تبریز راه‌اندازی شد.
وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم افتتاح دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه دبیرخانه استان که در دانشگاه تبریز افتتاح شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی تحقق آرمان وحدت حوزه و دانشگاه بوده است.

وی با بیان این‌که شهیدانی چون بهشتی، مفتح و مطهری با نهادینه کردن تفکر اسلامی در فضای دانشگاهی نقش مهمی در تحقق وحدت حوزه و دانشگاه داشته‌اند، گفت: با این حال با نقطه ایده‌آل فاصله داریم و باید به دنبال تقویت اشتراکات و دوری از تفکرات انحرافی باشیم.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که تعامل و وحدت نظر و هدف میان حوزویان و دانشگاهیان لازمه تعالی نظام اسلامی ایران است، تصریح کرد: تقویت اندیشه و دانش‌افزایی برای مقابله با تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و توطئه نفوذ دشمنان رسالتی مهم بر دوش حوزویان و دانشگاهیان در عصر حاضر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم یکی از مهم‌ترین برنامه‎های دشمن را بدبینی حوزویان و دانشگاهیان نسبت به همدیگر دانست و گفت: علم بدون اخلاق هیچ دردی از جامعه دوا نخواهد کرد، اگر امروز جامعه بشری با وجود پیشرفت‌های مهم علمی، مبتلا به مشکلات عدیده است؛ ناشی از فراموشی اخلاق در اندیشه جوامع بشری است.

همچنین حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی با اشاره به دیدار اخیر جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه تبریز با نماینده ولی فقیه در استان و تأکید امام جمعه تبریز بر راه‌اندازی دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه گفت: امروز در سایه پیگیری و مساعدت نماینده ولی فقیه در استان شاهد افتتاح این دبیرخانه هستیم.

وی ادامه داد: بر این اساس و بر مبنای تبادل نظری که میان اساتید روحانی دانشگاه های استان، مسؤولان نهاد رهبری، مدیران حوزوی و دانشگاهی صورت گرفت، قرار شد این دبیرخانه به صورت دائمی فعال شود و در طول برنامه‌های مختلفی در راستای تقریب اساتید حوزوی و دانشگاهی پیش بینی شود.

حجت الاسلام خدیوی با بیان این‌که ارتقای سطح همکاری های حوزه و دانشگاه از مهم‌ترین اهداف این دبیرخانه خواهد بود، تصریح کرد: مسأله وحدت حوزه و دانشگاه تنها در سالروز شهادت آیت الله مفتح خلاصه نمی شود، قرار است کارگروهی متشکل از اساتید حوزه و دانشگاه جهت ارتقای سطح همکاری های مراکز علمی و دینی فعال شود./935/پ203/ب1

ارسال نظرات