۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۵۴۳۳۸۶
مدیر حوزه علمیه بناب:

طلاب برای تمام لحظات تحصیل برنامه‌ریزی داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی گفت: شایسته طلبه علوم دینی نیست که لحظات تحصیل در حوزه را به بطالت بگذراند.
حجت الاسلام و المسلمین باقری بنابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب امروز در جلسه اخلاق طلاب این مرکز علوم دینی با قرائت بخشی از نامه مولای متقیان علی(ع) خطاب به امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: سه نوع حیات نباتی، حیوانی و انسانی در عالم هستی وجود دارد.

وی ادامه داد: امام می فرمایند؛ دلت را با شنیدن موعظه زنده کن و این زنده کردن دل همان بخشیدن حیات انسانی به وجود است، که طبق فرموده قرآن روزگار بهترین واعظ است، به عبارت دیگر انسان موعظه‌پذیر باشد و تجربه گذشتگان را مورد توجه قرار دهد، سمت حیات انسانی حرکت خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه ولی عصر(عج) بناب با اشاره به حوادث تاریخی صدر اسلام و انحراف برخی از صحابه رسول الله(ص) گفت: زبیر که در ابتدا از فدائیان راه ولایت بود، در نهایت به راه کج کشیده شد؛ یاد این وقایع بهترین موعظه برای انسانهاست، لحظه‌ای لغزش و حرکت در مسیر معصیت، حاصل عمر انسان را به باد می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی ادامه داد: در تاریخ اسلام آمده که افرادی با وجود بهره‌مندی از وجود مبارک نبی اکرم(ص) با انحراف در مسیر حق، به مفسدین پیوستند، در مقابل افرادی نیز بودند که رسول الله را درک نکردند، اما در روز عاشورا مقابل لشکر کفر ایستادند و به یاری امام خود شتافتند.

وی با بیان این‌که گفتار، رفتار، شنود، لقمه حلال، رفاقت و هم‌نشینی با افراد در طهارت وجودی انسان بسیار مؤثر هستند، گفت: طلبه‌ای که خود را سرباز امام زمان(عج) می داند باید منش و رفتاری لایق سربازی آن حضرت داشته باشد، شایسته طلبه علوم دینی نیست که لحظات تحصیل در حوزه را به بطالت بگذراند؛ طلاب علوم دینی برای تمام لحظات تحصیل برنامه‌ریزی داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب با بیان اینکه موعظه و یاد اخبار گذشتگان غفلت را از دل انسان می زداید، گفت: در حدیث آمده که «القلب حرم الله، فلا تسكن حرم الله غير الله» طهارت دل در گرو دوری از مادیات و تعلقات دنیوی است، اگر هدف از تحصیل در حوزه کسب مال دنیاست، بدانید که راه را اشتباه آمده اید./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات