۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۵۴۳۴۴۵
فضل الله:

استمرار انتفاضه مردمی جدید آمریکا را وادار به عقب‌نشینی خواهد کرد

امام جمعه بیروت با تجلیل از مواضع ملت‌های منطقه در حمایت از فلسطین خاطر نشان کرد که استمرار این اعتراض‌ها ترامپ را مجبور به تجدید نظر در تصمیمش خواهد کرد.
سید علی فضل الله امام جمعه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت لبنان در خطبه‌های امروز نماز جمعه تاکید کرد که مساله قدس بار دیگر شور، حرارت و سرزندگی را به امت اسلامی بازگرداند.

حجت الاسلام فضل الله گفت: اعتراض‌های مردمی در روزهای گذشته و پس از تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف، عمق حضور مساله قدس در وجدان ملت‌های منطقه از مسیحی و مسلمان را اثبات کرد.

وی با بیان آنکه مشکلات و بحران‌های منطقه‌ای مانع از فراموشی قضیه قدس نشده است، افزود: تظاهرات گسترده مردم در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی، درگیری ملت فلسطین با سربازان صهیونیستی در غزه و قدس و صدور بیانیه‌های رسمی و موضع‌گیری‌های اتحادیه سران کشورهای اسلامی نشان دهنده علاقه مردم به فلسطین است.

امام جمعه بیروت خاطر نشان کرد: هرچند که از اتحادیه عرب و سران کشورهای عربی و اسلامی انتظار واکنش بهتر و موضع‌گیری قاطعانه‌تری داشتیم اما به این مساله عادت کردیم زیرا همواره حکام عربی در یک وادی و امت اسلامی در وادی دیگری بودند.

روحانی شیعی لبنان با استقبال از سخنان، اقدامات، جانفشانی‌های مردم در اعلام وفاداری به قدس و فلسطین اظهار داشت: اگر این انتفاضه و این حضور مردمی استمرار داشته باشد، مسؤولان آمریکایی مجبور به تجدید نظر در تصمیم خود خواهند شد.

حجت الاسلام فضل الله تصریح کرد: آمریکا تنها زمانی از تصمیم خود عقب نشینی می‌کند که دریابد که تحولات اخیر یک انتفاضه، انقلاب و جنبش مردمی است که خواستار بازپس گیری حقوق خود و پایان دادن به سلسله عقب نشینی‌ها و تسلیم شدن‌ها است./981/ب901/ر

ارسال نظرات