۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۵۴۳۴۷۶
امام‌جمعه خوی:

مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی از اهداف وحدت حوزه و دانشگاه است

امام‌جمعه خوی گفت: توجه جدی و مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی از اهداف وحدت حوزه و دانشگاه است.
امام جمعه خوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خوی ضمن اشاره به‌روز شهادت آیت‌الله مفتح که به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: تقویت مبانی علمی با استفاده از خلاقیت و روش‌های ابتکاری و پشتیبانی علمی مسئولان نظام جمهوری اسلامی در تمامی نیازمندی‌ها از اهداف وحدت حوزه و دانشگاه است.

وی افزود: علاوه بر آن، مبارزه با آفت‌ها و آسیب‌های علمی و تحقیقاتی مربوط به هر دو مرکز، توجه جدی و مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی، گسترش و توسعه ارتباطات علمی و پژوهشی با مراکز علمی و تحقیقاتی جهان به‌ویژه کشورهـای اسلامی و تبادل اطلاعات در تمامی زمینه‌های علمی، تحقیقاتی و آموزشی از سایر اهداف وحدت حوزه و دانشگاه هستند.

امام جمعه خوی بیان کرد: در این رابطه هم‌فکری برای بالا بردن سطح علمی حوزه‌ها و دانشگاه‌های استان و شهرستان، تلاش در زمینهٔ جذب نخبگان علمی و بومی خارج از استان، کمک به دانشجویان و طلاب در امور مربوط به تحصیلات و تلاش در زمینهٔ توسعه و گسترش مراکز علمی و آموزش عالی مورد نیاز است.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر تغذیه فکری مسئولان منطقه و ارائه مشاوره در موضوعات تخصصی، جلوگیری از مهاجرت نخبگان و مدیران و اساتید موفق و فاضل، ایفای نقش مشترک در انتخابات مجلس،ریاست جمهوری و شوراها، ایفای نقش در زمینهٔ محرومیت‌زدایی از مناطق محروم استان، انجام کارهای پژوهشی در زمینهٔ معرفی آثار دانشمندان گذشته و انجام کارهای تحقیقاتی در زمینهٔ نارسائی‌ها و ناهنجاری‌های موجود در استان از جمله اقداماتی هستند که ضروری بوده و باید برنامه‌ریزی شوند.

شکوری با اشاره به اقدام ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارتخانه خود به شهر قدس و عکس‌العمل جدی افکار عمومی جهان و تظاهرات مسلمانان در کشورهای مختلف جهان علیه این اقدام، بیان کرد: به نظر می‌رسد یک انتفاضه جدید و به‌مراتب گسترده و شکننده علیه رژیم اشغالگر قدس و آمریکا در حال شکل‌گیری است و امید است که بر نابودی رژیم جعلی اسرائیل منجر شود.

وی با اشاره به شخصیت غیرعادی و ماجراجویانه شخص ترامپ، بهره‌گیری سیاستمداران آمریکایی از حماقت وی برای عملی کردن اهداف شـوم خود در غـرب آسیا تصریح کرد: داماد و مشاور ترامپ یـکی از صهیونیست‌های معلوم‌الحال بوده و بی‌شک در تصمیمات وی نقش اساسی ایفا می‌کند.

امام جمعه خوی اظهار کرد: فشار صهیونیسم بین‌الملل به سردمداران حکومت آمریکا مبـنی بر حـمایت از رژیـم اشغالـگر قدس و شکست‌های زنجیره‌ای اخیر آمریکا در غرب آسیا از جمله زمینه‌ها و علل این تصمیم‌گیری هستند./۹۳۶/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات