۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۴۳۵۶۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

پژوهش در کشور مظلوم واقع شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: متأسفانه بودجه‌هایی که برای پژوهش در کشور مصوب می‌شود اندک بوده و این بخش به معنای واقعی مظلوم واقع شده است.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار جمعی از نخبگان بسیجی استان به مناسبت روز پژوهش برگزار شد، بر توجه بیشتر به موضوع پژوهش در کشور تأکید کرد.

وی با بیان اینکه بودجه‌هایی که برای مسائل پژوهشی در کشور اختصاص داده می‌شود اندک است، افزود: پژوهش در کشور ما مظلوم بوده و غبار مظلومیت بر چهره پژوهش و پژوهشگران ما باقی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: باید به نخبگان خود افتخار کرده و زمینه استفاده از آنها فراهم شود، در کشورهای اروپایی و پیشرفته شهرک علم درست می‌کنند تا نخبگان بدون دغدغه‌های حاشیه‌ای فکر خود را به کار انداخته و اختراع کنند؛ اما این میزان توجه به نخبگان در کشور ما وجود ندارد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: متأسفانه در کشور ما هنوز این موارد در حاشیه بوده و آن‌چنان مورد توجه مسؤولان نیست.

وی گفت: پژوهشگران سربازان گمنام علمی کشور هستند که قدر آنها دانسته نمی‌شود؛ این در حالی است که مجموعه‌های پژوهشی سرمایه‌های انسانی کشور هستند و باید قدر آنها دانسته شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه البته پژوهشگران نباید ناامید شوند، خطاب به آنها افزود: اگرچه کار شما با مشکلات و سنگ‌اندازی‌ها و کارشکنی‌هایی مواجه است اما شما نباید ناامید شوید.

وی اضافه کرد: جوان بسیجی با تفکر دینی، نخبه و بااستعداد نباید در برابر کارشکنی‌ها و سنگ‌اندازی‌ها سست شود؛ چراکه امروز باید در زمینه‌های علمی دشمنان را عقب برانیم و به سمت تمدن دینی برویم؛ زیرا انقلاب کردیم که تمدن اسلامی را بنیان‌گذاری کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: تفکر بسیجی تفکر جامعی است که باید در همه حوزه‌های اقتصادی، فرهنگ و سیاسی خودش را نشان دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه ما باید به تولید داخلی و اختراعات و جوانان نخبه بها بدهیم، اظهار کرد: شکر هر نعمت متناسب با آن نعمت است و شکر نعمت نخبگان کشور این است که زمینه‌های رشد بیشتر آنها را فراهم کرده و اگر اختراعی کردند زمینه‌های تولید انبوه آن را مهیا کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در خاتمه گفت: الآن فصل بودجه و تصویب آن است، نمایندگان باید بودجه را بررسی کرده و نسبت به بودجه پژوهشی و توزیع عادلانه آن دقت لازم را داشته باشند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات