۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۴۳۷۴۶
مسؤول فرهنگی جنبش أمل:

تفرقه و فتنه‌انگیزی سلاح اسرائیل در تسلط بر منطقه است

مسؤول فرهنگی جنبش أمل با اشاره به ترفند اسرائیل در ایجاد اختلاف و فتنه میان امت اسلامی، وحدت و گفت‌وگو را راهکار مقابله با رژیم صهیونیستی دانست.
حجت الاسلام حسن عبدالله مسؤول فرهنگی جنبش امل لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن عبدالله از علمای شیعه لبنان و مسؤول فرهنگی جنبش أمل در دیدار با گروهی از اعضای دارالافتای جعفری لبنان بر اهمیت وحدت ملی به عنوان سلاح حقیقی در برابر تجاوزگری دشمنان تاکید کرد.

شیخ عبدالله در این دیدار گفت: وحدت ملی حقیقی سلاح قوی و راهگشا برای لبنانیان است تا در کشوری پیشرفته، متمدن زندگی مناسبی را داشته و توان مقابله با ظلم و اشغالگری رژیم صهیونیستی را داشته باشد.

وی افزود: با آنکه ریشه‌های تروریسم تکفیری در عراق و سوریه خشکانده شد اما این پدیده شوم همچنان تهدیدی جدی برای سرزمین، نسل‌ها و ملت‌های منطقه و جهان به شمار می‌آید.

عالم شیعی لبنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش‌های امام موسی صدر در تقویت وحدت مردم لبنان خاطر نشان کرد: لبنان کشوری است که می‌تواند نقش قومی و عربی مثبتی در حل مشکلات و چالش‌هایی که امت اسلامی و منطقه را تهدید می‌کند از خود ایفا کند.

شیخ عبدالله با شکل‌گیری و گسترش اندیشه اسرائیلی مبتنی بر تبعیض و تعصب نژادی را خطری جدی برای جهان دانسته و اظهار داشت: گفت‌وگو، وحدت و همزیستی مسالمت‌آمیز دشمن تبعیض، فتنه‌ انگیزی و تفرقه‌گرایی است.

وی در پایان با اشاره به تحولات اخیر در فلسطین اشغالی تصریح کرد: فلسطین به عنوان یک مساله محوری در قلب تمامی انسان‌ها، عرب‌ها و هر حامی مقاومت است. باید همگان در کنار مردم فلسطین از قضیه قدس حمایت کنیم./981/ب902/ر

ارسال نظرات