۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۴۳۷۹۵
کارشناس روابط بین الملل:

آمریکا و عربستان از موشک های انصارالله به ستوه آمده اند

کارشناس روابط بین الملل با اشاره به ادعاهای نیکی هیلی به ارسال موشک از سوی ایران به یمن، گفت: در تنگنا قرار گرفتن آمریکا و عربستان سعودی در جنگ یمن سبب شد تا آمریکا ادعای واهی ارسال موشک از سوی ایران به یمن را در سازمان ملل مطرح کند.
انصارالله

غلامرضا نریموسائی کارشناس روابط بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به ادعاهای سفیر آمریکا در سازمان ملل در رابطه با دست داشتن ایران در حملات موشکی انصارالله به عربستان و امارات خاطرنشان کرد: مطرح کردن چنین بحثی پس از اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است تا از این طریق ذهن ها را از بحث فلسطین و جنایت های رژیم صهیونیستی و موضع اخیر ترامپ منحرف کنند.

کارشناس روابط بین الملل با بیان اینکه ادعاهای آمریکا در رابطه با نقش ایران در حملات موشکی انصارالله غیرقابل اثبات است، افزود: یمن پیش از آن به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم شده بود و سلاح هایی را از شوروی و کره شمالی خریداری کرده بود که با اندکی تأمل واقف می شویم موشک های استفاده شده انصارالله یمن، همان موشک های خریداری شده از شوروی و کره شمالی هستند.

نریموسائی گفت: نباید فراموش کرد که خود آمریکا بمب های خوشه ای در اختیار عربستان سعودی قرار داده است؛ از این رو ارتش یمن حق تهیه سلاح برای دفاع از ملتش را دارد و تفاوتی ندارد که از کدام کشور بخرد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا سلاح هایش را در اختیار قاتلان زنان و کودکان قرار می دهد، تصریح کرد: انحراف افکار عمومی از فلسطین، در تنگنا قرار گرفتن آمریکا و عربستان سعودی در جنگ یمن از اهدافی است که سفیر آمریکا در سازمان ملل با دامن زدن به حمله موشکی انصارالله یمن و ارتباطش با ایران در پی آن است.

کارشناس روابط بین الملل با بیان اینکه ادعای نیکی هیلی از سوی مقامات آمریکایی تأیید نشده است، افزود: سیاست کنونی آمریکا پراکنده و هر روز موضوع جدیدی مطرح می شود و  موضوع واحدی از سوی سیاستمداران آمریکایی اتخاذ نشده و به عبارت دیگر دچار سردرگمی سیاسی شده اند.

نریموسائی ادامه داد: از آنجا که مواضع آمریکا دچار تغییر و نوسان شده است، نمی توان موضوع قاطع و واحدی را از آنها انتظار داشت.

وی عدم همکاری اتحادیه اروپا و سایر کشورهای جهان با موضع اخیر ترامپ در رابطه با اعلام قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی را دال بر بی نتیجه بودن سیاست های آمریکا دانست و گفت: ترامپ به قول خود در دوران انتخابات به صهیونیست ها عمل کرد اما سیاستمداران آمریکایی چنین تصمیمی را نخواهند پذیرفت.

کارشناس روابط بین الملل عدم همراهی اتحادیه اروپا و کشورهای همسایه با مواضع ترامپ را برای آمریکا و عربستان سعودی بسیار گران عنوان کرد./9456/ت302/ب1

ارسال نظرات