۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۵۴۳۸۹۴
آیت الله علما:

امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاه بی نظیر بود

آیت الله علما با اشاره به اینکه زلزله اخیر کرمانشاه خسارات مالی فراوانی را به استان کرمانشاه وارد کرد، گفت: امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاه بی نظیر بود و چنین مشارکتی در کمک رسانی به حادثه دیدگان در جهان بی سابقه است.
آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز در نشست با رییس جمعیت هلال احمر کشور و دیگر مسؤولان کشوری و استانی این جمعیت ابراز داشت: زلزله اخیر کرمانشاه خسارات گسترده مالی به استان وارد کرد.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: اگرچه تعداد کشته شدگان این زلزله از زلزله های بم و رودبار کمتر بود اما وسعت خرابی ها به مراتب گسترده تر و خسارات مالی بیشتر بود و جبران این خسارات سالیان سال زمان می برد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان داشت: روز پس از زلزله طی بازدیدی که از مناطق داشتم سیل کمک های مردمی و دولتی زنجیروار به سوی مناطق زلزله زده ارسال می شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: چنین مشارکتی در کمک رسانی به حادثه دیدگان در سراسر جهان بی نظیر بوده و چنین صحنه هایی را تنها در جمهوری اسلامی ایران می توان نظاره گر بود.

آیت الله علما در پایان اظهار داشت: خوشبختانه امدادرسانی و خدمت به زلزله زدگان از سوی مردم و مسؤولان استانی و کشوری بی سابقه بود.

علی اصغر پیوندی رییس جمعیت هلال احمد کشور نیز در این نشست عنوان داشت: وظیفه امداد و نجات و درمان اضطراری هلال احمر در منطقه زلزله زده کرمانشاه به پایان رسیده است اما به مردم کرمانشاه قول می دهیم تا بازگشت زندگی به شرایط عادی در کنار مردم حادثه دیده خواهیم بود.

پیوندی مطرح کرد: هلال احمر کشور تا کنون 120 میلیارد تومان اقلام مورد نیاز زلزله زدگان را تامین کرده است که این مبلغ جدای از هزینه های کلان امداد و نجات زمینی و هوایی است.

رییس جمعیت هلال احمر کشور در پایان گفت: مردم کرمانشاه در طول هشت سال دفاع مقدس مرزدارانی غیور بودند که از خاک کشور حراست کردند و امروز وظیفه ما است که در کنار حادثه دیدگان بوده و به آنها خدمت کنیم./8571/202/ب1

ارسال نظرات