۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۵۴۳۹۲۰
حجت الاسلام ایزدپناه:

مسأله محوری نیاز راهبردی برای نظام اسلامی است

عضو هیأت امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه گفت: مسأله محوری، محصول محوری و نتیجه گرایی نه تنها برای همه حوزه های علوم انسانی و دینی بلکه یک نیاز اساسی و راهبردی برای نظام اسلامی به شمار می رود.
ایزدپناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالرضا ایزدپناه در مراسم رونمایی از آثار پژوهشی پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب پیرامون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه عنوان کرد: رهبر انقلاب در دیدار با اعضای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، این مجموعه را ابری با برکت دانستند و تأکید داشتند که این مجموعه باید در هر مقطعی خود را نو کند.

وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی زمانی ابر با برکت باقی می ماند که برنامه ها و محصولات آن جان ها را حیات داده و افکار را طراوت ببخشد.

عضو هیأت امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه تصریح کرد: خوشبختانه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در طول سالهای اخیر همواره با نو کردن خود، بالندگی و طراوت را به وجود آورده است و تبدیل به یک قطب پژوهشی در سطح کشور شده که محصولات و تولیدات آن به نفع مردم و جامعه است.

وی فعالیت شبکه ای و هم افزایی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی را رمز پیشرفت آن دانست و خاطرنشان کرد: تبدیل دفتر تبلیغات و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به قرارگاه چالاک، هوشیار و تیزبین که روند حرکتی جامعه را دیده بانی کرده و فعالیت های خود را در جهت نیازهای مردم هدایت می کند، رمز پیشرفت این مجموعه است.

حجت الاسلام ایزدپناه اضافه کرد: مسأله محوری، محصول محوری و نتیجه گرایی این مجموعه در سود رسانی به مردم و جامعه نمود یافته است و امروز این رویکرد نه تنها برای همه حوزه های علوم انسانی و دینی لازم است بلکه یک نیاز اساسی و راهبردی برای نظام اسلامی به شمار می رود.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد مجموعه های نظام مانند مجلس، دولت و قوه قضائیه به یک سمت رفته و نهادهای پژوهشی که پشتوانه نظری و تئوریک نظام هستند نیز مسیر خود را طی کنند، در کشور فاجعه به وجود می آید.

عضو هیأت امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: یکی از کارها و رویکردهایی که باید در قطب های علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی انجام گیرد این است که در میزهای تخصصی علاوه بر متخصصان نظری، کارشناسان اجرایی و دولتی نیز حضور پیدا کرده تا همسویی پژوهش ها با نیازهای جامعه بیان شود./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات