۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۴۳۹۲۶
مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

طلاب و روحانیان از فرصت فضای مجازی برای ترویج نماز بهره ببرند

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با بیان اینکه فضای مجازی منبر بین‌المللی است، گفت: اساتید، معلمان و حوزویان باید از این فرصت برای انتشار و شناساندن دین اسلام و ترویج فرهنگ نماز استفاده کنند.
حجت الاسلام احمدی فرد- اجلاس نماز حجت الاسلام احمدی فرد- اجلاس نماز حجت الاسلام احمدی فرد - شورای اقامه نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی، امروز در چهارمین اجلاسیه نماز استان، اظهار کرد: ستاد اقامه نماز استان در راستای وظایف ذاتی خود و کمک به ترویج فرهنگ نورانی نماز اقدام به برگزاری چهار اجلاس نماز در استان کرد.

وی با بیان اینکه اجلاس‌های مزبور با محوریت نماز و فضای مجازی برگزار شده است، افزود: فضای مجازی و کارکردهای آن در حوزه دین مهم‌ترین موضوع این اجلاس‌ها است.

حجت‌الاسلام احمدی فرد با اشاره به اینکه فضای مجازی می‌تواند محلی برای پاسخگویی به شبهات و ترویج و معرفی الگوهای دینی و اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: اساتید، معلمان و حوزویان از این فرصت برای انتشار و شناساندن دین اسلام و ترویج فرهنگ نماز استفاده کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت نماز، اضافه کرد: همه دستگاه‌ها و مسؤولان باید اهتمام ویژه‌ای به برپایی نماز جماعت و اول وقت داشته باشند.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «ان الله تعالی اذا رأی اهل قرینه قد اسرفوا فی المعاصی و فیه ثلاثه نفر من المومنین ناداهم الله جل‌جلاله و تقدست اسماوه یا اهل معصیتی لولا من فیکم من المؤمنین المتحابین بجلالی العامرین بصلاتهم ارضی و مسجدی و المستغفرین بالاسحار خوفاً منی لأنزلت بکم عذابی...».

حجت‌الاسلام احمدی فرد ادامه داد: رسول گرامی اسلام می‌فرمایند: هنگامی که خدای متعال مردمی را مشاهده کند که در گناه زیاده‌روی کردند ولی در بین آنان سه نفر با ایمان وجود دارد خطاب می‌کند به گناهکاران و می‌گوید: ای کسانی که مرا معصیت کردید اگر نبود در بین مؤمنان دوستدار من که در زمین به‌واسطه نمازشان آباد می‌کنند و مساجد را رونق می‌بخشند و اهل استغفار در سحرگاه هستند هر آینه عذاب من بر شما فرود می‌آید و کسی هم از آن راه فراری نداشت.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی اظهار کرد: بی‌تردید در جامعه دینی انسان‌های بزرگی که دارای انفاس قدسی و جانی پاک هستند وجود دارند که نماز را پاس داشته و برای اقامه آن تلاش می‌کنند که برکت وجودی آنان باعث می‌شود که خداوند به یمن وجود آنانی فراوانی نعمت و گشایش روزی و دفع بلا و گرفتاری از مؤمنین کند./9314//۲۰۲/خ

ارسال نظرات