۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۴۳۹۴۷

گردهمایی روحانیان جنوب استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد

گردهمایی روحانیان و مبلغان حوزوی فعال در کاروان‌های راهیان نور شهر‌های مراغه، بناب، ملکان و عجب شیر برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در گردهمایی روحانیان و مبلغان حوزوی فعال در کاروان‌های راهیان نور شهر‌های مراغه، بناب، ملکان و عجب شیر اظهار داشت: طی سالیان اخیر آثار و برکات معنوی و معرفتی سفر به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس چشمگیر بوده است.

وی با بیان این‌که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از رسالت‌های خطیر روحانیت شیعی در طول تاریخ بوده است، خاطرنشان کرد: روحانیان با حضور در کاروان‌های راهیان نور ضمن پاسخگویی به شبهات دینی و مسائل معرفتی زائران، توانسته‌اند با برنامه‌های فرهنگی در ارتقای سطح کیفی و جذابیت این سفرهای زیارتی اثرگذار باشند.

امام جمعه مراغه ضمن تقدیر از سپاه و بسیج در راه‌اندازی، تقویت و ساماندهی کاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی شمال‌غرب و جنوب کشور گفت: انتظار داریم از ظرفیت حوزه های علمیه و روحانیان بومی در اجرای برنامه‌های کاروان های راهیان نور بیش از این استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که دشمنان با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم به دنبال فراموشی مفاهیم اصیل دینی از جمله ایثار، جهاد، شهادت و فرهنگ دفاع مقدس هستند، گفت: مادامی که فرهنگ جهاد و شهادت در این کشور زنده است؛ دشمنان جرأت جسارت به خاک میهن را نخواهند داشت.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که روحانیت نقش خطیری در انتقال مفاهیم عالی انسانی، دینی و معرفتی به نسل جوان جامعه دارد، گفت: کاروان‌های راهیان نور حرکتی ماندگار و ارزشمند است که توانسته آحاد جامعه را با فرهنگ دفاع مقدس آشنا کند، اما باید همواره ابتکار عمل و خلاقیت در ایجاد جاذبه برای نسل جوان مورد توجه باشد.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بهترین اقدام در تبیین ایثار، مجاهدت‌ و فداکاری شهدا، جانبازان و رزمندگان جنگ تحمیلی است، گفت: روحانیت در دوران دفاع مقدس نقش تبلیغی و رزمی داشته است، یعنی هم به دنبال تبلیغ معارف دین بود و هم در میدان نبرد خط مقدم حضور داشت.

وی با بیان این‌که تعداد شهدای طلبه و روحانی کشور چند برابر تعداد شهدای دیگر اقشار جامعه است، گفت: روحانیت شیعه ثابت کرده هر گاه جامعه را به جهاد علیه کفر دعوت می کند، ابتدا خود در میدان نبرد حضور دارد و عامل به آنچه که می‌گوید، است./935/پ203/ب1

ارسال نظرات