۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۸
کد خبر: ۵۴۴۰۲۴
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

نظام آموزشی کشور باید راهنمای ما در رسیدن به حیات حقیقی باشد

حجت الاسلام عالم زاده نوری با اشاره به اینکه غایت علم در دنیا دستیابی به حیات طیبه است، گفت: نظامات علمی ما باید به گونه ای سازمان دهی شود که علم و قدرت حقیقی را بر ایمان به ارمغان بیاورد.
محمد عالم زاده نوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد عالم زاده نوری در مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه که شب گذشته به مناسبت شهادت شهید مفتح در نمازخانه مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، با بیان اینکه انبیای الهی آمده اند تا بشریت را به سوی حیات حقیقی سوق دهند، گفت: مراد از حیات حقیقی «ترکیب علم و قدرت» است که بر اساس آن می توان نگاهی فراتر از نگاه دنیوی به زندگی داشت.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اینکه علم و قدرت از مفاهیم مشکک هستند، اظهار داشت: این یعنی علم و قدرت از جمله مفاهیم دارای مراتب مختلف هستند؛ علم و قدرتی که ما در زندگی دنیوی خود داریم، پایین ترین مرتبه است و نسبت به علم و قدرت حقیقی مانند حلقه ای کوچک در برابر بیابان است.

وی با تأکید بر اینکه انسان باید از عرصه علوم دنیوی پا فراتر بگذارد، ابراز داشت: انسان اگر همه علوم دنیوی را هم بیاموزد، باز هم در برابر علوم و معارف حقیقی بسیار ناچیز است، برای همین  انبیای الهی آمده اند تا ما را به سوی علم و قدرت حقیقی و فراتر از عالم ماده سوق دهند.

حجت الاسلام عالم زاده نوری خاطرنشان کرد: انسان با اجابت دعوت انبیای الهی به مقام خلیفة الله می رسد و با نزدیک شدن به خداوند متعال همه صفات الهی را کسب می کند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عنوان کرد: نظامات علمی ما باید به گونه ای سازمان دهی شود که علم و قدرت حقیقی را برای مان به ارمغان بیاورد؛ به بیان دیگر نظام آموزشی در حوزه و دانشگاه باید ما را به سوی حیات حقیقی رهنمون شود.

وی اضافه کرد: ما باید در همه زمینه ها به ویژه عرصه های علمی در عین حال اینکه به زندگی دنیوی توجه می کنیم، به فکر آخرت خویش باشیم و بدانیم که غایت علم در دنیا دستیابی به حیات طیبه است.

حجت الاسلام عالم زاده نوری در پایان یادآور شد: اولیای الهی با توجه به اینکه خودشان را به دریای معارف خداوند متصل کرده اند، نسبت به همه مسائل دنیای مادی و فراتر از آن اشراف کامل دارند؛ بر این اساس ما نیز باید با تأسی از آنها به دنبال رسیدن به علوم حقیقی باشیم تا نسبت به حقایق هستی آگاه شویم./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات