۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۵۴۴۰۴۵
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور:

مقام رضا قله مقامات انسانی و نزدیک‌ترین ساحت به قرب الهی است

رییس رسیدگی به امور مساجد کشور با اشاره به اینکه جایگاه و نقش اهل بیت(ع) را می‌توان در راه یافتن انسان به مقام رضا بیان کرد، گفت: مقام رضا قله مقامات انسانی و نزدیک‌ترین ساحت به قرب الهی است.
حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدجواد علی اکبری رییس رسیدگی به امور مساجد کشور، شب گذشته در جلسه شرح تفسیر صحیفه سجادیه که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در دعای 42 صحیفه سجادیه می‌فرمایند: بارالها؛ همچنان که محمد را نشانه‌ و راهنمایی برای راه یافتن به سوی خودت قرار دادی و به وسیله خاندان ایشان راه دستیابی به رضا و خشنودیت را به ما نشان دادی بر او و خاندانش درود بفرست.

وی افزود: وجود مقدس پیامبراکرم(ص) در معراج خداوند را ملاقات کردند برهمین اساس انسان به هر میزان در مقام شناخت، محبت و تبعیت به ایشان نزدیک شود به همان مقدار به شناخت خداوند بیشتر نائل خواهد شد.

حجت الاسلام علی اکبری با اشاره به اینکه جایگاه و نقش اهل بیت(ع) را می‌توان در راه یافتن انسان به مقام رضا بیان کرد، اظهار داشت: مقام رضا قله مقامات انسانی و نزدیک‌ترین ساحت به قرب الهی است.

رییس رسیدگی به امور مساجد کشور ادامه داد: انسان سالک با سیر همه مراتب و منازل می‌تواند به مقام رضا دست یابد و برای رسیدن به آن اوج لازم است نسبت به اهل بیت(ع) شناخت، محبت و تبعیت حاصل شود.

وی اضافه کرد: خداوند قرآن کریم را وسیله‌ای برای همراهی و توسل جستن انسان به ساحت مقدس این کتاب آسمانی قرار داد تا انسان به واسطه این کتاب مقدس راه را پیدا کرده و به مقصد برسد.

حجت الاسلام علی اکبری در ادامه بیان داشت: انسان اگر به حقیقت حیات پی نبرد و از سرچشمه حیات که قرآن کریم است، ننوشد به طور قطع در آرزوبازار دنیا غرق خواهد شد. زندگی انسان باید آرمان توحیدی داشته باشد تا از نابودی نجات یافته و به بالاترین مراتب دست یابد.

رییس رسیدگی به امور مساجد کشور خاطرنشان کرد: انسان در همین دنیا به اشرف کرامت دست می‌یابد و مومن در همین دنیا با توسل به خداوند و اهل بیت(ع) بهشت اخروی را به دست می‌آورد.

وی با بیان اینکه راه رسیدن به کرامت انسانی تمسک به قرآن و عترت است، گفت: انسان در عالم دنیا باید به اشرف منازل فکر کند و هرگز به کرامت انسانی خود چوب حراج نزند.

رییس رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه دنیاپرستان هرگز نمی‌توانند قرآن کریم را درک کنند، ابراز کرد: قرآن برای کسی که در جستجوی دارالسلام و کرامت انسانی نقشه پرواز است، انسان نباید در عالم دنیا خود را ارزان بفروشد و از قرآن کریم غفلت کند.

حجت الاسلام علی اکبری با اشاره به اینکه خداوند غنی مطلق و انسان فقر محض است، اظهار داشت: قرآن به عنوان کلام الهی انسان را پرواز داده و او را به توحید می‌رساند و اشرف کرامات را نصیب انسان می‌کند./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات