۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۵۴۴۱۰۷
معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان:

فعالیت پژوهشی طلاب همراه با رشد کیفی باشد

معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان گفت: برای رشد کیفی و کمی مقالات پژوهشی طلاب باید زمینه لازم را فراهم ساخت و در این راستا باید از توانایی اساتید پژوهش بهره مند شد.
پژوهش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام کامران پنام، معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان، ظهر امروز در برگزاری نشست توجیهی جشنواره علامه حلی(ره) که به میزبانی مدرسه علمیه بنت الرسول(ص) الشتر برگزار شد، گفت: پژوهش در موفقیت طلاب در مسیر طلبگی نقش آفرین است.

وی با اشاره به اینکه امسال نخستین دوره جشنواره پژوهشی به صورت استانی در لرستان برگزار شد، افزود: امید است برگزاری این جشنواره به صورت استانی موجب ایجاد انگیزه بین طلاب برای انجام فعالیت های پژوهشی و شکوفایی استعدادهای آنان در این راستا باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان برگزاری جشنواره علامه حلی را فرصتی مناسب در راستای ارائه توانمندی های پژوهشی و تحقیقی طلاب دانست و گفت: از هم اکنون برنامه ریزی های لازم برای برگزاری دومین جشنواره علامه حلی به صورت استانی صورت می گیرد.

وی با یادآوری به اینکه در جشنواره امسال 421 اثر پژوهشی از سوی مدارس علمیه خواهران و برادران استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، اظهار داشت: اساتید و معاونان با هدایت طلاب به سمت فعالیت های پژوهشی و فراهم ساختن زمینه لازم برای انجام این فعالیت ها در مدارس در ارتقای کمی و کیفی فعالیت های پژوهشی طلاب نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه تحقیق و پژوهش در حوزه به عنوان یک اصل مطرح است، ادامه داد: با توجه به زیر ساخت های آموزشی در حوزه، وجود اساتید با تجربه و توانمند و توانایی طلاب انتظار می رود آمار فعالیت های پژوهشی بیشتر شود.

حجت الاسلام پنام با اشاره به اینکه امروزه شاهد رشد علمی تحقیقاتی در حوزه های علمیه هستیم، بیان کرد: این پیشرفت باید همراه با رشد کیفی باشد./9459//۲۰۳/خ

ارسال نظرات