۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۵۴۴۲۱۷
با حضور ‌آیت الله اعرافی؛

مبلغان جهادی اربعین حسینی تجلیل شدند

همایش تقدیر و تجلیل از مبلغان جهادی اربعین با حضور شخصیت های حوزوی در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.
فعالیت تبلیغی طلاب در مسیر پیاده روی اربعین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش تقدیر و تجلیل از مبلغان جهادی اربعین با حضور شخصیت های حوزوی در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این برنامه آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسؤول بعثه رهبر انقلاب در عراق، حجت الاسلام روستا آزاد معاون فرنگی تبلیغی دفتر تبلیغات، حجت الاسلام حمید احمدی مسؤول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین و جمعی از دیگر از اساتید حضور داشتند.

در ابتدا حجت الاسلام احمدی مسؤول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با بیان این که امسال بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر ایرانی در اربعین حضور پیدا کردند، ابراز داشت: موسم اربعین فرصتی عالی و بی بدیل است که باید از آن نهایت استفاده را انجام داد.

وی عنوان کرد: حضور روحانیان در بین مردم زائر بسیار ضروری بود و حضور طلاب سبب تحرک بیشتر حوزه نجف شد و این حوزه روحانیون را ساماندهی و اعزام کرد، حوزه نجف و روحانیان ایرانی برنامه های فرهنگی و تبلیغی بسیاری برگزار کردند و مرجعیت نجف نیز از روحانیت به ویژه روحانیان ایرانی تقدیر کرد.

وی اضافه کرد: در ایام اربعین 700 مراسم برگزار شد و خوشبختانه موردی برای شکایت نداشتیم، برخی در کمین هستند که از این فضا سوء استفاده کنند، گروه های انحرافی در این زمینه وجود دارند که دنبال استفاده از این ظرفیت علیه شیعه هستند اما حضور روحانیت خنثی کننده این توطئه ها است.

در ادامه حجت الاسلام استقامت رییس شورای مرکزی تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب کشور از اعزام و حضور 2 هزار روحانی مبلغ جهادی در موسم عظیم اربعین 96 خبر داد و ابراز داشت:  این تعداد روحانی در مقیاس بیش از ۲ میلیون زائر چیزی نیست و باید تقویت شود، اربعین بهترین فرصت برای تبلیغ و نشر معارف اسلام ناب است.

وی عنوان کرد: توان جهادی تشکل زبانزد خاص و عام شده است و جلسات متعددی با جلسات با دفتر رهبر انقلاب و نهادهای انقلابی مانند حوزه علمیه و سپاه داشته ایم، امسال 50  هزار نفر از حوزه اجازه خروج گرفتند و از این تعداد باید هزاران نفر مبلغ دین حضور داشته تا به صورت گروهی مروج دین باشند.

رییس شورای مرکزی تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه با کمترین هزینه و بدون حاشیه کارهای خوبی انجام شده است، از حالا نیز دبیرخانه اربعین دائمی می شود و برنامه ریزی ها برای سال آینده انجام خواهد شد؛ لباس روحانیت بهترین لباس برای خدمت است و باید از فرصتها نهایت استفاده را انجام دهند.

سپس حجت الاسلام پناهیان به ایراد سخن پرداخت و با بیان این که تنها برای مردم روضه خواندیم اما حکمت و دانش آن را نگفته ایم، گفت: معرفی امام حسین(ع) غبار بر فطرت انسان را کنار می زند مبلغان باید با سخنرانی حکمت روضه را بیان کنند و ترویج روضه خوانی داشته باشند.

وی افزود: اگر انسان با روضه وصل به کر شود دیگر عبادات آن تقویت خواهد شد از این رو فلسفه روضه باید بیان شود.

حجت الاسلام پناهیان با بیان این که جهاد تبلیغی گروهی امری بسیار مهم است، اظهار داشت: وحدت مبلغان حول محور امام حسین(ع) است، تنها حب اهل بیت(ع) حسادت را از بین می برد و انسان ها را به یکدیگر نزدیک می کند.

در این مراسم همچنین پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی قرائت شد که این مرجع تقلید از حضور مؤثر مبلغان جهادی در اربعین تقدیر کرد.

تقدیر از مبلغان جهادی اربعین با حضور مدیر حوزه های علمیه پایان بخش برنامه بود.

بر این اساس از حجج اسلام یزدیان مسؤول محور مهران، روحی مسؤول محور مهران تا نجف، مهدیان مسؤول محور نجف، غفاری مسؤول محور کوفه، کلاته مسؤول محور طریق یا حسین، باقی مسؤول محور طریق العلما، مرتضوی مسؤول محور کاظمین، صبوحی مسؤول محور سامرا و تکیه ای تقدیر به عمل آمد.

همچنین از سوی مبلغان و با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه از حجت الاسلام پناهیان به صورت ویژه تقدیر شد./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات