۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۴۴۳۸۱
کرمانی در همایش اندیشه‌های امام خامنه‌ای با موضوع صلح و عدالت:

عدالت همیشه باید مطالبه مردم باشد تا محقق شود

در هم‌اندیشی باز خوانی اندیشه‌های امام خامنه‌ای با موضوع صلح و عدالت مصطفوی و کرمانی هرکدام به تشریح نظرات رهبری در خصوص صلح و عدالت پرداختند.
صلح و عدالت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مصطفوی قائم مقام معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری ظهر امروز(پنج‌شنبه 30آذرماه) در هم‌اندیشی باز خوانی اندیشه‌های امام خامنه‌ای با موضوع صلح و عدالت که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با طرح این پرسش که آیا صلح یک ارزش مطلق و قابل پذیرش است؟ اظهار داشت: این سوال یک سوال با ارزش محسوب می‌شود و باید از طرف ارزشمندان و مکاتب ارزشی ارائه شود، بشر با پیروی از مکاتب الهی می‌تواند پاسخ این سوال را از ارزش‌های الهی دریافت کند.

مصطفوی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در امر گفتمان‌سازی بر موضوع صلح عادلانه تاکید دارند و معتقد هستند که با برگزاری نشست‌های از این قبیل می‌توان نخبگان و اندیشمندان را به رواج دادن این گفتمان تشویق کرد، به دنبال برپایی این نشست‌ها امکان شکل‌گیری یک صلح پایدار در جامعه بشری را فراهم می‌کند.

در ادامه این نشست طوبی کرمانی استاد دانشگاه یادآور شد: تبیین مفهومی صلح و عدالت با توجه به اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب یک ضرورت است، با یک نگاه عالمانه می‌توان فهمید که رسالت انبیاء به کمال رساندن انسان است، برای رسیدن به کمال و سیر به سوی خیر، جز در سایه صلح و آرامش و عدالت این امر محقق نمی‌شود و یک کار بسیار دشوار است.

کرمانی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در آموزه‌های خود در مورد صلح و عدالت بر آیات قرآن و آموزه‌های دینی تاکید دارند، در واقع ورود رهبری به موضوع عدالت از چشم‌انداز جایگاه و نقش ممتاز دینی بوده است و براین اساس اولین ویژگی متمایزکننده دین از سایر منابع معرفتی، این است که دین هدف خود را اقامه عملی عدالت قرار داده است.

وی ادامه داد: از منظر دین عدالت هدفی برای تحقق عبودیت در حیات فردی و جمعی انسانی است، رهبری نیز عدالت را گفتمان حاضر در صحنه مردم و مسوولان و به خصوص نسل‌های تازه می‌دانند.

استاد دانشگاه در پایان گفت: عدالت باید همیشه نصب العین جامعه بوده و مورد مطالبه و درخواست عمومی قرار گیرد تا محقق شود./816//۲۰۳/خ

ارسال نظرات