۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۵۴۴۳۸۶

حکیم خواستار حفظ وحدت و همبستگی ملت شد

رییس ائتلاف ملی عراق بر ضرورت حفظ وحدت و همبستگی ملت برای مقابله با مشکلات کشور تاکید کرد.
سید عمار حکیم، رییس ائتلاف ملی عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حکیم رییس ائتلاف ملی عراق در دیدار با «یاکوب بردا» سفیر رومانی در بغداد بیان داشت: پس از آنکه ملت عراق با خطر و تهدیدات مختلف دست و پنجه نرم کردند به خوبی می‎دانند که باید به جای هر گونه فتنه گری وحدت و همبستگی خود را برای حل مشکلات حفظ کنند.

وی بر رعایت قانون اساسی تاکید کرد و افزود: عراق در برابر مرحله جدیدی قرار دارد که باید موسسات و مراکز خود را برای مبارزه با فساد تقویت و مشکلاتش را با گفت‎وگو و تفاهم حل و فصل کند.

رییس ائتلاف ملی عراق خاطرنشان کرد که مسؤولان باید فرصت شغلی را برای مردم فراهم کنند و مردم نیز در جهت پیشرفت اقتصادی این کشور تلاش وافری انجام دهند.

سفیر رومانی در این دیدار گزارشی از فعالیت‎های سفارتخانه خود در بغداد را خدمت حجت الاسلام حکیم ارائه کرد و پیروزی‎های این کشور بر جریان تروریستی داعش را تبریک و تهنیت گفت.

حجت الاسلام حکیم همچنین در جمع خبرنگاران گزارشی از نشست رهبران سیاسی و مسؤولان عراقی که با حضور فواد معصوم رییس جمهور، سلیم الجبوری رییس پارلمان  عراق برگزار شد، ارائه کرد و گفت: با وجود مشکلات مختلفی که در عراق وجود دارد، اکثر مسؤولان سیاسی بر برگزاری انتخابات آینده پارلمان در تاریخ مقررش تاکید کردند.

وی اضافه کرد: برای حل مشکلات موجود میان بغداد و اربیل باید دو طرف با توجه به قانون به پای میز مذاکره بیایند.

کاطع الزوبعی رییس کمیساریای عالی و مستقل انتخابات عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد: با استناد به بندهای اول و دوم ماده ۵۶ قانون اساسی و بند اول ماده ۷ قانون آن و بند ۴۵ قانون انتخابات پارلمان عراق مصوب سال ۲۰۱۳، باید انتخابات پارلمانی حداقل ۴۵ روز پیش از پایان دوره پارلمان سابق برگزار شود.

وی افزود: با استناد به بند سوم همین ماده قانونی، باید زمان برگزاری انتخابات با تصمیم هیأت دولت و با هماهنگی کمیساریای عالی و مستقل انتخابات مشخص شود و پس از موافقت و رای دادن نمایندگان پارلمانی به آن؛ رییس جمهور باید حکم ریاستی در این‌باره صادر کند و حداقل ۹۰ روز پیش از آغاز انتخابات آن را به رسانه‌ها اعلام کند.

بر اساس این بیانیه، کمیساریای عالی و مستقل انتخابات عراق روز شنبه ۱۲ می ۲۰۱۸ (۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷) را به هیأت دولت عراق پیشنهاد کرده است. به ویژه که اغلب مقامات مسؤول عراقی، مخالف به تاخیر انداختن زمان برگزاری این انتخابات هستند./994/ب902/ف

ارسال نظرات