۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۴۴۴۳۷
کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد؛

لزوم ایجاد انتفاضه جهان اسلام برای خنثی کردن توطئه‌های غرب در منطقه

زارعی با بیان این‌که امروز ما حق فراموش شده‌ای مهم‌تر و فوری‌تر از مسأله فلسطین به ویژه قدس شریف نداریم بر ایجاد انتفاضه جهان اسلام برای خنثی کردن توطئه‌های غرب در منطقه تأکید کرد.
زارعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعدالله زارعی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، فلسطین را مسأله بسیار مهم، اساسی و سرنوشت‌ساز و زخم کهنه‌ای در بدن جهان اسلام و دغدغه دائم ملت‌های اسلامی خواند و خواستار ایجاد انتفاضه جهان اسلام برای خنثی کردن توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه شد.

وی گفت: آنچه امروز در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای شاهد هستیم تعجیل آمریکا و عوامل آمریکا برای به پایان رساندن پرونده فلسطین مطابق با منافع رژیم صهیونیستی در شرایطی است که آنها برای خودشان زمان کمی قائل هستند.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: پیروزی‌های پی‌درپی جبهه مقاومت در سطح منطقه که از متن جهان اسلام و ظرفیت‌های بومی منطقه اسلامی برخاسته و توانسته بخش‌های مهمی از جهان اسلامی را از سیطره آمریکا و رژیم صهیونیستی و عوامل منطقه‌ای آنها خارج کند، آمریکا را به شدت نگران کرده است.

زارعی با اشاره به اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی ترامپ اظهار داشت: اعلام پایتختی قدس و یهودی‌سازی قدس تنها یک توطئه علیه فلسطین و این بخش حساس از سرزمین اسلام نیست بلکه سرآغاز توطئه بزرگی است که آمریکا و عوامل آنها برای سیطره کامل بر جهان اسلام طراحی کرده‌اند.

وی گفت: باید توجه به مسأله فلسطین و حساسیت نشان دادن نسبت به سرنوشت قدس در جمهوری اسلامی ایران به عنوان کانون دفاع از مسأله فلسطین از سوی مردم ایران، حکومت و دولت همچنان پررنگ، گرم و پرحرارت باشد و همچنان به عنوان مسأله اول جهان اسلام مطرح شود.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دو طرح خائنانه غربی درباره مسأله فلسطین و نیز طرح فریب مشترک که از سوی دشمن مشاهده می‌شود، ابراز کرد: طرح آمریکایی‌ها آن است که از یهودی‌سازی قدس و تحویل کامل بیت‌المقدس به اسرائیل قله اصلی جهان اسلام را فتح کرده و جان تازه‌ای به رژیم در حال انزوای اسرائیل دهند.

زارعی پایان دادن به مقاومت جهان اسلام علیه غرب را مهم‌ترین هدف آمریکا برشمرد و خاطرنشان کرد: بحث اصلی ترامپ انهدام جهان اسلام و مقاومت جهان اسلام است.

وی همچنین طرح اروپایی‌ها را اقدام نرم برای تسلط رژیم صهیونیستی بر منطقه عنوان کرد و با بیان این‌که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در اصلی‌ترین مسأله فلسطین یعنی قدس اشتراک‌نظر دارند، تأکید کرد: طرح‌های آمریکایی در منطقه پی‌درپی با شکست مواجه شده است.

این استاد دانشگاه افزود: امروز در جهان اسلام برای این‌که وانمود شود ابتکار عمل دست آمریکا است و وانمود شود که به زودی در منطقه ما یک اتفاق بزرگی به نفع آمریکا و عوامل آمریکا و به ضرر جبهه مقاومت می‌افتد حرف‌های درشت می‌زنند اما وقتی به درون این حرف‌ها توجه می‌کنیم می‌بینیم که بسیار تهی و بی‌محتوا است.

وی گفت: امروز از مسأله معامله قرن صحبت می‌کنند و ادعا می‌کنند که به زودی آمریکا، عربستان، مصر، اردن و اروپا با هم یک طرح مشترک جامع سیاسی، اقتصادی و امنیتی را در منطقه به اجرا می‌گذارند و کانون این طرح منطقه خلیج عدن است که بر مبنای آن یک رژیم و جریان تازه‌ای حول محور آمریکا بر این منطقه مسلط می‌شود.

زارعی با اشاره به این‌که دشمنان معتقدند که این جریان پرقدرت است و سرنوشت ده‌ها سال آینده منطقه اسلامی را تعیین تکلیف خواهد کرد، اظهار داشت: نباید از کید و مکر دشمن غافل بود و باید در نظر داشت که آمریکایی‌ها و عوامل آمریکا در منطقه ما هرکجا که بتوانند ضربه‌ای به اسلام و مسلمانان بزنند دریغ نخواهند کرد.

وی از انتفاضه به عنوان پادزهر این توطئه و بداندیشی آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و عوامل آنها نام برد و تصریح کرد: انتفاضه به معنای قیام عمومی و دنباله‌دار مردمی برای حقوقی است که در دنیا از آنها فروگذار شده است؛ بنابراین امروز در سطح جهان اسلام ما حق فراموش شده‌ای مهم‌تر و فوری‌تر از مسأله فلسطین به ویژه قدس شریف نداریم.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: انتفاضه‌ای متناسب با توطئه دشمن باید طراحی شود و صرفا نباید درون سرزمینی فلسطینی باشد بلکه باید انتفاضه جهان اسلام برای خنثی کردن طرح‌های آمریکا، اسرائیل و دیگران در درون فلسطین، اطراف مسجدالاقصی و قدس شریف شکل گیرد.

وی گفت: باید جمهوری اسلامی و مردم به عنوان نقطه آغاز اقدامات انتفاضه‌ای به مسؤولیت خود در این منطقه توجه داشته باشند و مسأله فلسطین را گرم نگه دارند و کسی گمان نکند انتفاضه بی‌نتیجه است که اگر انتفاضه نبود طرح‌های سازش عربی شکل گرفته و امروز مسأله فلسطین به تاریخ سپرده شده بود./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات