۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۵۴۴۴۳۸

پیام تسلیت رییس مرکز اسلامی هامبورگ به مناسبت ارتحال آیت الله حائری شیرازی

امام مرکز اسلامی هامبورگ و عضو خبرگان رهبری درگذشت آیت الله حائری شیرازی را تسلیت گفت.
آیت الله رمضانی امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی درگذشت آیت الله محمد صادق(محیی الدین) حائری شیرازی، حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی امام مرکز اسلامی هامبورگ و رییس اتحادیه تئولوگ های شیعه اروپا با صدور پیامی در گذشت این عالم مجاهد را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انّا لله و انّا الیه راجعون

رحلت ملکوتی مجاهد زاهد و مبارز انقلابی حضرت آیت الله جناب آقای حاج محی الدّین حائری شیرازی (قدّس سره) موجب تألّم و تأثر فراوان گردید.

اینجانب این مصیبت مؤلمه را به محضر امام زمان(عج)، رهبر معظّم انقلاب، مراجع معظّم تقلید، حوزه های علمیه، علمای اعلام، دانشگاهیان، مردم غیور استان فارس و بیت شریف آن عالم ربانی، خصوصاً آقازادگان مکرّم و معزّز آن راحل الی الله، تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

سخنرانی های روشنگرانه آن مجاهد شجاع و نستوه در دوران اختناق پیش از انقلاب نقشی مهم و کلیدی در شکل گیری انقلاب شکوهمند اسلامی ایران داشته و پس از انقلاب نیز فعاليت هاى حكيمانه و مدبّرانه ايشان در سمت نمایندگی امام و رهبری و عضو مجلس خبرگان، از ايشان چهره اى شاخص و تأثيرگذار ارائه نمود.

چه اينكه در عرصه بين الملل نيز به خاطر اخلاق، اخلاص و صفاى باطنى كه در وجود ايشان بود، در برقرارى و توسعه ارتباط ميان مليت هاى مختلف تاثيرگذارى عقلانى و معنوى قابل توجهى از خود برجاى گذاشت.

بی شک سیره علمی و عملی آن  معلّم و مربی دلسوز برای همه خادمان و مسؤولان نظام می تواند به مثابه اسوه حسنه قرار گیرد.

مرحوم آیت الله حائری شیرازی تلاش مى کرد در هر سنگری با صداقت و راستی  مصداق آیه شریفه《رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا》بوده و فقط برای رضایت و خشنودی خداوند متعال قدم بردارد.

اینجانب در دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری از سلوک علمی و اخلاقی، ادب، تواضع و نصایح آن مرد سترگ به قدر ظرفیت کم خود بهره های فراوان داشته و از عدم حضور ايشان در دوره پنجم احساس خلأ جدّى نمودم.

بی شک فقدان این عالم  سترگ  ثلمه ای غیر قابل جبران براى نظام و حوزه هاى علميه خواهد بود.

از خدای منان مسألت می کنم که آن مجاهد نستوه را با اولیایش محشور فرماید و به همه بازماندگان صبر جمیل عنایت کند.

رضا رمضانی

رییس اتحادیه اروپايى علماء و تئولوگهای شیعه

و عضو خبرگان رهبری/۹۹۴/ب۱۰۲/ف

ارسال نظرات