۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۵۴۴۴۷۹
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

زیارت جامعه کبیره رساله سیره عملی اهل بیت است

استاد حوزه با بیان این که باید پیامبر و ائمه طاهرین(ع) را به درستی به مردم معرفی کنیم، گفت: زیارت جامعه کبیره رساله ای از سیره عملی اهل بیت(ع) است.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد سطح عالی حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به روایاتی از اهل بیت(ع) گفت: انسان باید به فرمایشات اهل بیت(ع) توجه داشته باشد و آن ها را عملی کند.

وی افزود: یک شیعه واقعی باید به دستورات اهل بیت(ع) عمل کند، یکی از مسائلی که ائمه و امام حسن عسکری(ع) به شیعیان توصیه می کنند رعایت تقوای الهی است، اگر انسان رعایت تقوای الهی کرد و متقی شد همه برکاتی که قرآن مجید برای متقین ذکر کرده برای او به وجود خواهد آمد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که کسی که تقوای الهی پیشه کند بهشتی خواهد بود و خداوند برای او راه برون رفت از مشکلات قرار می دهد، اظهار داشت: منشأ تقوا باور و معرفت است، انسان باید شناخت خود را نسبت به خدا، معاد و معارف دینی تحصیل کند.

وی توصیه دیگر امام عسکری(ع) به شیعیان را رعایت ورع دانست و ادامه داد: برخی از اعمال مشخص هستند که شایسته و مورد رضایت خداوند هستند و برخی دیگر نیز مورد نهی الهی واقع شده است، همچنین بعضی از کارها مشتبه هستند و انسان دچار تردید می شود که جایز است یا نمی تواند انجام دهد، اگر انسان شبهات را عادت خود در زندگی قرار داد ممکن است کم کم به محرمات نیز عادت کند، کسی که از شبهات پرهیز کند انسان با ورع می شود.

حجت الاسلام والمسمین نظری منفرد با بیان این که راستگویی توصیه اهل بیت(ع) به شیعیان است، ابراز داشت: تأکید شده که از دروغ در مقام شوخی هم پرهیز شود، در روایت آمده که تمام بدی ها در یک خانه جمع شده و کلید آن را دروغ گذاشته اند، انسان دروغگو به سمت کارهای ناپسند دیگر هم می رود.

وی عنوان کرد: شیعه باید در زندگی امانتدار مردم باشند؛ سجده های طولانی و حسن جوار نیز از ازدیگر توصیه های امام عسکری(ع) است، اگر انسان این صفات را داشته باشد و با دارای حسن خلق شد شیعه محسوب می شود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: شیعه باید مایه زینت اهل بیت(ع) باشد نه این که سبب آبرو ریزی شوند، نبایدکاری کرد که مردم نسبت به اهل بیت(ع) بدبین شوند بلکه با عمل خود باید مروج مکتب ائمه طاهرین(ع) باشیم.

وی اضافه کرد: باید پیامبر و ائمه طاهرین(ع) را به درستی به مردم معرفی کنیم تا بدانند که ایشان چه شخصیت هایی بودند، زیارت جامعه کبیره رساله ای از سیره عملی اهل بیت(ع) است که انسان باید آن را مورد توجه قرار دهد؛ امام عسکری(ع) به شیعیان فرمودند که قرآن باید زیاد تلاوت شود که چون نور است ظلمت را از بین می برد، همچنین یاد مرگ عامل بازدارنده انسان برای گناه نکردن است./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات