۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۵۴۴۶۱۹
معرفی کتاب؛

داعش و جبهه‌النصره چگونه می‌جنگند؟

کتاب «داعش و جبهه‌النصره چگونه می‌جنگند؟» نوشته «راچیا آرزومانیان» و «آرمینه آکوپیان» از سوی موسسه مطالعات اندیشه‌سازان نور به چاپ رسید.
کتاب داعش و النصره چگونه می جنگند

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب « داعش و جبهه‌النصره چگونه می‌جنگند؟» اثر «راچیا آرزومانیان» و «آرمینه آکوپیان» به ترجمه «داوود اقبالی» از سوی موسسه مطالعات اندیشه‌سازان نور به چاپ رسید.

مرکز پژوهش و ارزیابی استراتژیک مسکو متشکل از مجموعه‌ای از کارشناسان زبده خاورمیانه، آسیای مرکزی، قفقاز و شمال آفریقا در فدراسیون روسیه است که طی سال‌های اخیر فعالیت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی چشم‌گیری در مورد مناطق مختلف به ویژه خاورمیانه داشته‌اند. این مرکز طی چهار سال اخیر شمار زیادی کتاب و مقاله از روند جریان‌های خاورمیانه منتشر کرده که مورد توجه مراکز مطالعاتی جهان قرار گرفته است.

 از جمله این انتشارات، کتاب حاضر می‌باشد. محتوای این کتاب بر اساس رصد و ارزیابی دقیق اطلاعات رسانه‌های گروهی و گزارش‌های میدانی با عنوان «مناقشات نامنظم خاورمیانه» تنظیم شده است که مرتبط با گروه‌های‌ تروریستی «داعش» و «جبهه النصره» است. اهداف، مأموریت‌ها و وظایف، نوع و روش‌های عمل آنها در سوریه و عراق بخش اساسی کتاب هستند.

 در بخشی از این کتاب آمده است: حمایت‌های مالی، تدارکاتی و لجستیکی حکومت اسلامی‌ شام و عراق به واسطه عناصر مرتبط و مستقر در کشورهای اردن، سوریه و عربستان سعودی تأمین شد. داعش در حال حاضر نیز به ذخایر مالی و پشتیبانی‌های داخلی و همین‌طور منابع نیروهای جدید و بدون واسطه از عراق و سوریه چشم امید بسته است. بخش اعظم منابع مالی داعش به واسطه فعالیت‌های بزه‌کاری و جنایتکاری مثل قاچاق و اخاذی تأمین می‌شود. طبق برخی ارزیابی‌ها در موصل، مهم‌ترین اتکای مالی داعش جمع‌آوری مالیات است که حجم آن به چندین میلیون دلار در سال می‌رسد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات